همشهری آنلاین: فورد در رقابت برای ساخت خودروی خودران، یک میلیارد دلار ظرف پنج سال در استارت آپ Argo AI که از سوی کارمندان باسابقه گوگل و اوبر هدایت می‌شود، سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

self-driving cars

به گزارش ایسنا، این جدیدترین سرمایه‌گذاری اعلام شده از سوی یک شرکت بزرگ برای ساخت خودروی خودران است.

تقریبا حدود یک سال قبل جنرال موتورز یک میلیارد دلار برای خرید شرکت "کروز اتومیشین" هزینه کرد و در اوت سال گذشته، شرکت تاکسی یاب آنلاین اوبر، استارت آپ خودروی "اوتو" را که تحت مدیریت مهندسان سابق گوگل قرار داشت و بیش از یک سال از عمر آن نمی‌گذشت، به مبلغ ۶۸۰ میلیون دلار خرید.

فورد شرکت Argo AI را به طور کامل خریداری کرده است و تنها سهامدار بزرگ آن است. مهندسان Argo AI هم در این شرکت سهام دارند که به جذب نبوغ در آن کمک می‌کند. سایر شرکتها هم در بحبوحه تشدید رقابت برای مهندسان باتجربه، تلاش کرده اند قراردادهای مشابهی ببندند.

زمانی که پروژه خودروی خودران گوگل به نام وایمو در دسامبر مستقل شد، جان کرفسیک، مدیرعامل این شرکت گفت: جذب سرمایه کمک خواهد کرد مشوقهای بهتری برای کارمندانش فراهم کند.

شرکت Argo AI قصد دارد تا پایان سال ۲۰۰ کارمند داشته باشد که در سیلیکون والی، میشیگان و پیتسبورگ مستقر خواهند بود.

برایان سالسکی، مدیرعامل Argo AI حدود سه سال در برنامه خودروی خودران گوگل کار کرد و در سال ۲۰۱۶ این پروژه را ترک کرد.

پیتر راندر، یکی دیگر از موسسان این استارت آپ، حدود دو سال در تیم طراحی خودروی خودران اوبر در پیتسبورگ صرف کرد.

کارشناسان مدتهاست هشدار می‌دهند خودروسازان باتجربه‌ای مانند فورد ممکن است در رقابت برای ساخت خودروهای خودران از شرکتهای فناوری مانند گوگل عقب بمانند. شرکتهای فناوری مهارتهای نرم‌افزاری دارند که برای ساخت این خودروها ضروری است.

سناریوی وحشتناک برای خودروسازان، دچار شدن به سرنوشت مشابه نوکیا است. این شرکت فنلاندی، سازنده تلفن همراه شماره یک جهان بود تا اینکه اپل آیفون را رونمایی کرد و نوکیا موفق نشد با انقلاب تلفن هوشمند همگام بماند و در نتیجه غولهای فناوری اپل و گوگل بازار این شرکت را تصاحب کردند.

بر اساس گزارش سی ان ان مانی، فورد به شکل واضحی تمایل دارد پول زیادی برای اجتناب از این سرنوشت هزینه کند.

کد خبر 361825

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha