چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت خودروسازی فورد با همکاری موتور جستجوی مشهور چینی، بیدو، قصد دارند برای ساخت فناوری بدون راننده در خودروهای جدید فورد سرمایه‌گذاری کنند.

براساس گزارش CNN، اين دو شركت سرمايه‌اي به ارزش 150 ميليون دلار براي ساخت مجموعه‌اي از حسگرهاي ليزري كه به موقعيت‌يابي خودروهاي خودران كمك خواهد كرد،‌ در نظر گرفته‌اند.

اين سرمايه‌گذاري در شركتي در كاليفرنيا به نام Velodyne LiDAR انجام خواهد گرفت. اين شركت قصد دارد از حسگرهاي ليزري براي جمع‌آوري داده‌ها استفاده كرده و سپس از اين داده‌ها براي تصاوير سه‌بعدي با كيفيت بالا استفاده كند تا اين تصاوير در زمينه ترسيم نقشه، شناسايي اجسام و ممانعت از برخورد با موانع به كار گرفته شوند.

تجهيزات توليد شده در اين شركت از قابليت گردآوري 300 هزار تا 1.2 ميليون داده در ثانيه در محدوده 200 متر و با دقت سانتيمتري برخوردارند. به گفته اين شركت، سرمايه‌گذاري شركت‌هاي فورد و بيدو سطح تحقيقات و توليد تجهيزات را افزايش داده و در نتيجه روند توليد خودروهاي خودران سرعت خواهد‌گرفت.

شركت فورد همچنين اعلام كرد مجتمع مخصوص به خود را در سيلكون‌ولي راه‌اندازي خواهد كرد،‌ مكاني كه بيشترين بخش مطالعات و توسعه خودروهاي بدون راننده اين شركت در آن انجام خواهد‌گرفت. در همين راستا شركت فورد قصد دارد تعداد كارمندان خود را تا پايان سال آينده دو برابر كند.

درحال حاضر شركت گوگل يكي از سخت‌كوش‌ترين شركت‌هاي جهان در زمينه ساخت خودروهاي بدون راننده است و پس از آن شركت تسلا در رتبه بعدي قرار دارد.

کد خبر 343505

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha