دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
۰ نفر

وزیر خارجه روسیه دیروز اعلام کرد: مسکو درباره جزئیات طرح واشنگتن برای ایجاد منطقه امن در سوریه از آمریکا توضیح بیشتری خواهد خواست اما آماده‌ است درصورت موافقت دمشق، این طرح را بررسی و اجرا کند.

نشست سوریه در آستانه با حضور ۷ هیات برگزار می شود

دونالد ترامپ، رئيس‌جمهور آمريكا بعد از ورود به كاخ سفيد از حمايت خود از ايجاد منطقه امن در خاك سوريه براي اسكان پناهجويان خبر داده و گفته ‌بود: كشورهاي عربي بايد هزينه مالي ايجاد چنين منطقه‌اي را تأمين كنند. هنوز معلوم نيست منظور ترامپ از ايجاد منطقه امن در خاك سوريه دقيقا چيست. به همين دليل سرگئي لاوروف ديروز هنگام سخن گفتن درباره اين طرح رئيس‌جمهور آمريكا گفت: مسكو اجازه نمي‌دهد از اين طرح براي براندازي دولت دمشق استفاده شود.

ترامپ در گفت‌وگوي تلفني شنبه‌شب با پوتين، بر همكاري با مسكو براي مقابله با داعش در سوريه تأكيد كرده‌ است. ترامپ بارها گفته، آماده همكاري با روسيه براي مقابله با داعش است و اين همكاري را برخلاف فضاي موجود در داخل آمريكا، زيانبار نمي‌داند. شبكه خبري العربيه عربستان يكشنبه‌شب خبر داد كه ايجاد منطقه امن در خاك سوريه از موضوعاتي بوده كه سلمان‌شاه عربستان درباره آن تلفني با دونالد ترامپ گفت‌وگو كرده‌است. اين گفت‌وگوي تلفني يكشنبه شب صورت گرفته‌است. ترامپ همچنين با امير ابوظبي هم تلفني گفت‌وگو كرده‌‌است.

  • گفت‌وگو درباره ايران

منابع خبري سعودي همچنين گفته‌اند كه تحولات منطقه و توافق هسته‌اي ايران از ديگر موضوعاتي بودكه ترامپ و سلمان درباره آن صحبت كرده‌اند. براساس اين گزارش‌ها، ترامپ و سلمان بر حفظ توافق هسته‌اي و نظارت بر اجراي آن تأكيد كرده‌اند و همچنين درباره آنچه منابع سعودي تحركات ايران در منطقه خوانده‌ هم گفت‌وگو شده‌است.

کد خبر 360496

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha