همشهری آنلاین: دفترحقوق بشر سازمان ملل در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی توییتر با اعتراض شدید به اعدام سه جوان بحرینی اعلام کرد: از این اقدام رژیم بحرین شوک زده شدیم.

اعتراض شدید دفتر حقوق بشر سازمان ملل به اعدام سه انقلابی بحرینی

به گزارش ایرنا، دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد با انتشار توییتی، نوشت: مجددا از دولت بحرین خواسته شده است تا نسبت به توقف اعدام ها در کشور اقدامات لازم را انجام دهد.

این درحالی است که 'یوسف المحافظه' رئیس مرکز حقوق بشر بحرین با تاکید بر اینکه اعتراض ها علیه رژیم ال خلیفه در بحرین همچنان ادامه دارد، تاکید کرد: 137 اعتراض در 40 منطقه بحرین تاکنون ثبت شده است که مهم ترین آن ها در اعتراض به اعدام سه انقلابی انجام شده است.

رئیس مرکز حقوق بشر بحرین درخصوص دادگاه های رژیم آل خلیفه گفت: 20 زندانی در دادگاه های اولیه و استیناف در کل به 236 سال زندان و پرداخت جریمه محکوم شدند.

براساس گزارش های منتشره، احکام اعدام 'عباس السمیع'، 'مشیمع'، 'ولی السنکیس' که در سال 2015 از سوی دادگاه بحرین صادر شده بود، روز یکشنبه درکمتر از یک هفته از سوی 'دادگاه تشخیص' (عالی ترین دادگاه بحرین) تایید و اجرای احکام اعدام با شلیک گلوله و با حضور قاضی و نمایندگان دادستانی و پزشک و واعظ بحرین انجام شد.

براساس این گزارش ها، ده ها نفر از فعالان حقوق بشر و مردم کشورهای مختلف عصر یکشنبه با تجمع در مقابل سفارت بحرین در لندن، خشم و انزجار خود را از این اقدام رژیم آل خلیفه ابراز داشتند.

بحرین که یکی از متحدان راهبردی واشنگتن و لندن و میزبان ناوگان پنجم دریایی آمریکا و پایگاه نیروی دریایی انگلیس است، از سال 2011 تاکنون با بحران نارضایتی های مردمی و اعتراض های داخلی مواجه است.

کد خبر 359064

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مجامع‌ جهانی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha