همشهری آنلاین: هزاران تن از مردم مناطق مختلف بحرین در آستانه برگزاری جلسه دادگاه شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور و در حمایت از او تظاهرات کردند.

تظاهرات گسترده مردم بحرین درحمایت از شیخ عیسی قاسم

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری مرآة البحرین، تظاهر کنندگان تداوم محاکمه شیخ عيسي قاسم از سوی رژیم آل خلیفه به دلیل مدیریت فریضه شرعی خمس ویژه مذهب شیعه را محکوم و نسبت به نتیجه ارتکاب هر حماقت جدیدی از سوی رژیم، هشدار دادند.

حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین با صدور حکمی در ژوئن گذشته (خرداد) تابعیت شیخ قاسم را به بهانه پولشویی در مدیریت فریضه دینی از وی سلب کرد.

معترضان خشمگین دیروز و دیشب در شهرهای مختلف بحرین با برپایی تظاهرات پس از استفاده نیروهای پلیس از گازهای اشک آور و شلیک گلوله برای متفرق کردن آنها با ماموران پلیس درگیر شدند.

صدها تن از مردم بحرین در میدان مرکزی منطقه الدراز و مساجد این منطقه برای سلامتی شیخ قاسم ورهایی بحرین از دست دژخیمان رژیم نماز به جا آوردند.

اهالی شهر الدیر نیزشب گذشته با برپایی تظاهرات آمادگی خود را برای دفاع از شیخ عیسی قاسم تا پای جان اعلام کردند.

اهالی این شهر با صدور بیانیه ای اعلام کردند رژیم در مسیر بن بست با ملت گام برمی دارد واز اعتصاب ها در میدان الفداء منطقه محاصره شده الدراز درس عبرت نگرفت همانطور که از فدایی معروف مصطفی حمدان که گفته بود مردم بحرین برای دفاع از مرجعیت و اسلام خود آماده مرگ هستند نیز درس نیاموخت.

تظاهر کنندگان با تاکید بر ضرورت دفاع از شیخ عیسی قاسم به روش های مختلف اعلام کردند ما حاضریم جان خود را در این راه تقدیم کنیم.

قرار است جلسه جدید محاکمه شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین روزدوشنبه در منامه برگزار شود.

بحرین از سال 2011 تاکنون با بحران نارضایتی های عمومی ناشی از رفتار ظالمانه رژیم آل خلیفه مواجه است.

کد خبر 363424

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha