یکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۴
۰ نفر

سپنتا سلیمی: امتحان‌ها تمام شد؟ چه عالی! همیشه که نباید قوانینی درباره‌ی بهتر درس‌خواندن و بهتر به‌حافظه سپردن بخوانیم. گاهی هم لازم است فقط از اوقات بعد از امتحان لذت ببریم. اما لذت‌بردن به همین راحتی‌ها هم نیست.

دوچرخه شماره ۸۶۲

گذراندن اوقات خوش و راحت آن هم بعد از این امتحان‌هاي طولانی و سنگین کار هرکسی نیست. اما اصلاً نگران نباشید. با چند قانون ساده شما هم می‌توانید این اوقات را با خاطراتی خوش، پشت سر بگذارید:

 

دوچرخه شماره ۸۶۲

 

  • محو تماشا نشو!

چشم‌دوختن زياد به يك صفحه‌ي نمايش خوب نيست، حالا مي‌خواهد تلویزیون و رایانه باشد يا ال‌سی‌دی گوشی‌هاي هوشمند؛ چه مشغول تماشاي يك برنامه و... باشي و چه محو بازي روي صفحه‌ي نمايش بشوي.

در همه‌ي اين حالت‌ها باید وقت را نگه داری. وقت‌گذراندن بیش از حد با یک نمایشگر می‌تواند به افسردگی دامن بزند و انگیزه‌ی فعالیت‌های هیجان‌انگیز را از ما بگیرد.

 

دوچرخه شماره ۸۶۲

 

  • ولخرجي نه!

پول خرج‌کردن بعد از امتحان‌ها زیادی می‌چسبد، نه؟ اما باید کمی آن را کنترل کنی، به جای این‌که با دوستانت قرار شام یا ناهار بگذاری، آن‌ها را به یک شام و ناهار خلاقانه دعوت کن.

یک دستور غذای محلی یا غیرایرانی نه‌چندان گران یاد بگیر که برای اولین بار جلوی دوستانت سرو شود. این ابتکار می‌تواند یک روز فراموش‌نشدنی و البته کم‌خرج و منحصربه‌فرد برای تو رقم بزند.

 

دوچرخه شماره ۸۶۲

 

  • موسیقی‌هاي گوش‌نواز!

حتماً لازم نیست آهنگ‌های موردعلاقه‌تان را برای چندمین بار گوش کنید. گاهی لازم است بی‌هدف موسیقی گوش کنید. یک ایستگاه رادیویی که موسیقی‌هايي با سبک‌های مختلف پخش می‌کند می‌تواند بهترین انتخاب باشد. موسیقی ذهن را آرام و استرس را کم می‌کند. به‌خصوص اگر فقط قرار باشد از یک انتخاب تصادفی لذت ببریم.

 

دوچرخه شماره ۸۶۲

 

  • مضرات پرخوری!

برای پرخوری‌نکردن نباید با شکم خیلی گرسنه پشت میز غذا بنشینید. سعی کنید با میان‌وعده‌های سبک از گرسنه‌ماندن بیش از حد جلوگیری کنید. غذا را در بشقاب کوچک بخورید و آن را به تکه‌ها و لقمه‌های کوچک تقسیم کنید. پرخوری در اوقات فراغت می‌تواند منجر به افسردگی و عذاب وجدان شود و شما را عصبی کند.

 

دوچرخه شماره ۸۶۲

 

  • فرار از آگهی‌هاي تكراري!

در این روزها احتمالاً بیش‌تر از همیشه تلویزیون نگاه می‌کنید و حسابی هدف آگهی‌های بازرگانی قرار گرفته‌اید. اما نگاه کردن به یک آگهی چندین بار در طول روز می‌تواند شما را عصبی کند و مانع لذت بردن از وقتتان شود. پس به‌محض این‌که برنامه‌ی مورد علاقه‌تان با آگهی بازرگانی قطع شد، یا کانال را عوض کنید یا به کار دیگری مشغول شوید تا آگهی تمام شود.

 

دوچرخه شماره ۸۶۲

 

  • دوري از فكرهاي ناخوشايند!

فكر‌كردن به بعضي چيزها نه تنها سودي ندارد؛ بلكه حال ما را بد مي‌كند. مثلاً فكر‌ كردن به اتفاق‌هايي كه معمولاً رخ نمي‌دهند يا خيال‌بافي و يا غصه‌خوردن براي چيزهايي كه نمي‌توانيم آن‌ها را تغيير بدهيم.

اين‌جور وقت‌ها خوب است ذهن خود را از اين موضوع‌ها دور كنيم و بهترين تمرين براي اين‌كار اين است كه ذهن را به فکر‌كردن درباره‌ی یک موضوع خوشایند هدایت کنیم. درست مثل عوض کردن شبکه‌ی تلویزیون.

پس هروقت یاد یکی از امتحان‌هايی افتادی که نمره‌ي چندان خوبي از آن نمي‌گيري، به‌جای غصه‌خوردن و آزار‌دیدن از این اتفاق ذهنت را به‌سمت ماجرای دیگری ببر.

کد خبر 358694

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha