همشهری آنلاین: با حضور وزیر بهداشت در شهر اهواز، ۱۰۰۰ تخت بیمارستانی روانپزشکی جدید در کشور به همراه ارائه خدمات نوین بسته سلامت روان به صورت ویدیو کنفرانس افتتاح شد.

مراسم افتتاح تخت های روانپزشکی

این تعداد تخت روانپزشکی در کشور در ۳۱ دانشگاه علوم پزشکی، ۵۸ شهرستان و ۶۶ بیمارستان به بهره برداری رسید.

یکی از مهمترین ویژگی‌های این تخت‌ها، این است که در زیر مجموعه بیمارستان‌های عمومی کشور ایجاد شده اند تا ضمن کاهش بار منفی حضور بیماران در مراکز خاص نگهداری بیماران مزمن روان، آنها بتوانند از سایر امکانات مراقبتی سلامت بهره کافی و وافی را ببرند.

به گزارش وبدا ، در مسیر اجرای طرح تحول نظام سلامت به بیماران مبتلا به بیماری‌های روانپزشکی به عنوان یکی از محروم‌ترین اقشار جامعه، نگاه و توجه ویژه ای شد بگونه ای که مجریان این طرح، با اولویت بخشی به حوزه اعصاب و روان و فراهم آوردن منابع مورد نیاز، نسبت به ایجاد زیرساخت‌های پیشگیری و مراقبت‌های درمانی این بیماران، اقدام کردند.

ارائه خدمات بهداشتی به ویژه در حاشیه شهرها در قالب طرح تحول سلامت، عاملی شد تا نظام مراقبت‌های روانپزشکی به سطح یک خدمات بهداشتی و درمانی در سطح مراکز بهداشتی برده شود و تا کنون بیش از 800 کارشناس سلامت روان به کار گرفته شدند تا بتوانند به مردم، خدمات ارزشمندی را ارائه داده و موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی شوند.

این میزان گسترش زیرساخت‌ها به ویژه در مناطق محروم و کمتر برخوردار کشور در مقایسه با امکانات محدود کنونی، انقلابی در حوزه روانپزشکی کشور محسوب می‌شود.

کد خبر 358678

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha