براساس یکی از مصوبات یکصد و هفتمین جلسه شورای معاونان سازمان تأمین اجتماعی، مقرر شد که با یک برنامه‌ریزی و زمانبندی مشخص، پروژه حذف دفترچه درمانی در مراکز ملکی این سازمان تا پایان سال در تمامی استان‌ها عملیاتی شود.

پيش از اين قرار بود، حذف دفترچه‌هاي بيمه تأمين اجتماعي و الكترونيكي شدن آنها از اول شهريور‌ماه آغاز شود كه اين روند با اجراي آزمايشي شروع شده بود. به گفته نوربخش، رئيس سازمان تأمين اجتماعي در مرحله اول حذف تدريجي دفترچه‌هاي درماني، ابتدا دفترچه بيماران خاص حذف مي‌شود.

به گزارش همشهري، همچنين مقرر شده معاونت درمان سازمان تأمين اجتماعي به‌صورت سيستماتيك و با تدوين شاخص‌ها و پارامترهاي كمي و كيفي نسبت به ارائه اطلاعات مربوطه در قالب داشبورد مديريتي، گزارش‌هاي توجيهي و بررسي هزينه- فايده طرح حذف دفترچه در مراكز درماني اقدام كند.

نوربخش پيش از اين با بيان اينكه دادن ID بيمه كار پيچيده‌اي است، گفته بود: بايد يك مركز فرماندهي واحد ديتا در صندوق بيمه باشد. اين كار نيازمند زيرساخت و نرم‌افزارهايي است كه بتواند حجم اطلاعات توليدي را هماهنگ كند كه در اين راستا زيرساخت‌ها توسط سازمان تأمين اجتماعي و شركت رايتل ايجاد شده و در حال اجراست.

وي گفته بود: حذف دفترچه‌هاي بيمه روي مديريت مصارف و هزينه‌هاي درماني تأثيرگذار است؛ به‌عنوان مثال هم‌اكنون ممكن است افرادي حتي شايد به دلايل موجه، 2 يا 3دفترچه داشته باشند كه حذف دفترچه و دادن ID و كد واحد به هر شهروندي كه تحت پوشش صندوق بيمه است، بسيار مؤثر است. همچنين براساس يكي ديگر از مصوبات شوراي معاونان سازمان تأمين اجتماعي مقرر شد به‌منظور جلوگيري از تحميل هزينه‌هاي اجتماعي و مالي، بازنگري بخشنامه‌ها، دستورالعمل‌ها، رويه‌ها و... در راستاي روان‌سازي‌ امور در دستور كار حوزه‌هاي فني و حقوقي اين سازمان قرار گيرد.

کد خبر 358391

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha