درحالی‌که ۹نفر از نمایندگان مجلس درباره قطع یکطرفه بیمه خانواده شاهد از طرف بیمه ایران هشدار دادند، روابط عمومی این بیمه می‌گوید که چنین کاری را انجام نداده است.

به گزارش همشهري، كرم‌پور، شيران، سعيدي، ابوترابي، خادم، پورمختار، قاضي‌زاده، يوسف‌نژاد و دهقان به وزير اقتصاد در مورد قطع يكطرفه بيمه مربوط به خانواده‌هاي شاهد و ايثارگر از سوي بيمه ايران تذكر دادند.

طبق قانون، بنياد شهيد و امور ايثارگران مسئول رسيدگي به خانواده شهدا و جانبازان است. اين بنياد در سال‌جاري 92هزار ميليارد ريال بودجه دريافت كرده تا همين امور را سامان دهد. اما در آخرين روزهاي سال خبرهاي خوبي به گوش نمي‌رسد. شنيده شده كه از روز جمعه، ششم اسفند، به‌علت پرداخت‌نشدن بدهي بيمارستان‌ها كه اكنون به حدود 18هزار ميليارد ريال رسيده، بيمه‌ها نيز توانايي ادامه اين روند را نداشته و خدمات‌دهي بيمارستان‌ها به خانواده شهدا قطع شده است.

با اين حال مسئولان بيمه ايران تأكيد دارند كه با وجود بدهي 18هزار ميلياردي بنياد شهيد به بيمه ايران اما همچنان خدمات‌رساني انجام مي‌شود و بيمه ايران خدمات‌رساني به خانواده شهدا را قطع نكرده است.

ناظمي، مدير بيمه اشخاص بيمه ايران در اين‌باره به همشهري گفت: نمي‌خواهيم موضعگيري رسمي داشته باشيم اما واقعيت اين است كه بنياد شهيد 18هزار ميليارد ريال بدهكاري به بيمه‌ها بابت بيمه تكميلي و خدمات درماني دارد و به همين سادگي چنين اتفاقاتي رخ داده است.

وي در پاسخ به اين سؤال كه آيا قطع بيمه اتفاق افتاده است؟ هم گفت: هنوز به‌طور رسمي از سوي معاونت مربوطه در اين‌باره چيزي اعلام و به ما ابلاغ نشده است. ضمن اينكه بيمه ايران مكلف است و از طرف دولت موظف است كه اين سرويس‌ها را به بنياد شهيد ارائه دهد.
روزنامه همشهري در روزهاي آينده اين مسئله را پيگيري خواهد كرد.

کد خبر 363358

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha