همشهری آنلاین: رهبران کشورهای آسیایی در پیام های تبریک سال نو میلادی (۲۰۱۷) به مردم خود، همگی خواستار تقویت اقتصاد‌های بومی و مقاومتی شدند.

پیام های سال نو رهبران آسیا و تاکید بر تقویت اقتصاد بومی و مقاومتی

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از رسانه های آسیایی رهبران کشورهای مختلف آسیایی مانند هند، چین، ژاپن،مالزی، تایلند، فیلیپین و سنگاپور در پیام های تبریک سال نو میلادی به مردم خود، ضمن تمجید از نقش آنها در ساختن کشور، خواستار تلاش های بیشتر برای تقویت اقتصادهای بومی در دوران سخت پیش رو در سال جدید شدند.

آنها در پیام‌هایشان با تاکید بر ضرورت تمرکز بر تقویت اقتصادهای درونی در شرایط سخت پیش روی منطقه، این امر را باعث سفت تر بستن کمربندهای اقتصادی دانستند.

این رهبران همچنین از مردم خود خواستند تا برای تقویت حس ساختن کشور، به سختی کار کنند و بر چالش های پیش روی انها موفق شوند.

به گزارش تارنمای خبری آسیا ویژن ،رئیس جمهوری چین 'جی شین پینگ' در پیام سال نو خود خطاب به مردمش خواستار بالا زدن آستین ها شد و گفت تنها کار سخت است که رویاها را جامه حقیقت می پوشاند.

وی تصریح کرد کار سخت و تلاش های مشترک است که چین و جهان بهتری می سازد.

'شینزو آبه' نخست وزیر ژاپن نیز در پیام سال نو خود با تمرکز بر اقتصاد این کشور در سال جدید از مردم کشورش خواست تا جامعه ای را ایجاد کنند که همه مردم در آن قادر به ایفای نقش مهم باشند و اقتصاد ژاپن را در مسیر رشد جدید قرار دهند.

آبه گفت : پیشینیان ما کمک کردند که ژاپن سومین اقتصاد بزرگ دنیا را داشته باشد و جامعه ای ازاد و دموکراتیک را برای ما ساختند تا با آینده بهتر زندگی کنیم.

'لی هسین لونگ 'نخست وزیر سنگاپور نیز در پیام خود خواستار تقویت روحیه ملی برای مقابله با کاهش رشد اقتصادی شد. وی گفت که به رغم کاهش تقاضا برای کارگران اما نرخ بیکاری کاهش یافته و همچنان شغل ایجاد می شود.

وی خطاب به مردم سنگاپور گفت مطمئن باشید که دولت، اوضاع را به دقت زیر نظر دارد.

او همچنین از افراد موفقی مانند 'جوزف اسکولینگ' و 'ییپ پین شیو' که به ترتیب در المپیک و پاراالمپیک موفقیت هایی کسب کردند به عنوان الگوهای الهام بخش یاد کرد و از مردم خواست راه سنگاپوری هایی را بروند که مظهر 'شور و استقامت' هستند.

سنگاپور از یک درصد رشد اقتصادی در سال 2016 برخوردارشد . این میزان کمتر از ارقام اولیه و برآورد شده بود اما 'لی ' در پیام خود تاکید کرد که دولت وی از نظر اقتصادی با توجه به شرایط نامطئن اقتصاد جهانی در 2016، بد عمل نکرده است.

نجیب رزاق تون نخست وزیر مالزی نیز در پیام سال نو خود نوشت: مردم مالزی می توانند سال روشنتری را انتظار داشته باشند با توجه به اینکه کشور ما رشد اقتصادی چشمگیری را به دست آورده که اروپا و آمریکا می توانند در رویای خود آن را تصور کنند.

وی افزود که با وجود آشفتگی های اقتصاد جهانی و افزایش نرخ دلار رشد اقتصادی مالزی بین 4.3 تا 4.5 درصد برآورد می شود.

وی در بیانیه ای نوشت: در شرایطی که اقتصاد جهانی دچار آشفتگی بود،طرح های اقتصادی مالزی خوب نتیجه دادند،کسری بودجه خود را پاسخگو بودیم و نرخ تورم و بیکاری پایین بود و مقاومت در اقتصاد ما ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: ارزیابی های متخصصان برتر جهان انعکاس دهنده تصویر واقعی مالزی است. این یک واقعیت است و من از همه مالزیایی ها می خواهم که به به دروغ پراکنی ها گوش ندهند.اخبار جعلی و نادرست اکنون یک معضل جهانی است.

وی افزود: پرو‍ژه های زیربنایی بزرگ رشد پایدار را تقویت می کنند و ما می خواهیم که این رشد منصفانه به اشتراک گذاشته شود.

'نارندرا مودی'نخست وزیر هند نیز در پیام سال نو خود از فداکاری همه هندی ها برای مقابله با پول سیاه تقدیر و خاطرنشان کرد که آینده این کشور با کار و تلاش همراه است . اقدامی که در هند برای مبارزه با پول سیاه انجام شده در هیچ جای دنیا سابقه ندارد.

دولت هند مبارزه با پول سیاه را از روز هشتم نوامبر 2016 (18 آبان 95) با خارج کردن اسکناس های درشت 500 و 1000 روپیه ای آغاز کرد. دولت مودی، دلیل این تصمیم فوری را مبارزه با اسکناس های تقلبی ،پول سیاه ،فساد و تروریسم بر اقتصاد عنوان کرد.

'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری فیلیپین از مردم این کشور خواست تا برای مقابله با هر نوع چالش در سال 2017 مصمم و با روحیه باشند. وی همچنین از فیلیپینی ها خواست تا از برنامه های دولت به ویژه جنگ علیه مواد مخدر حمایت کنند.

دوترته اعلام کرده است که برای نجات مردم فیلیپین سیاست مبارزه با قاچاق مواد مخدر را ادامه می دهد.

پلیس فیلیپین اعلام کرده است بیش از 2 هزار نفر توسط افسران در دفاع از خود در جریان عملیات مبارزه با مواد مخدر کشته شده اند.

شدت یافتن اقدامات دولت دوترته علیه تجارت مواد مخدر یکی از مهمترین برنامه های رئیس جمهوری جدید فیلیپین در شش ماهه گذشته بوده که در پی آن تاکنون 42 هزار نفر مجرم دراین زمینه دستگیر شدند.

دوترته از مردم این کشور برای ایجاد فضای اقتصادی پرتحرک از طریق جذب سرمایه گذاری ها و ایجاد فرصت های شغلی بیشترکمک خواست. وی تاکید کرد این یک امر حیاتی است که برای فیلیپینی ها در کشور ایجاد شغل کرد تا آنها به دنبال کار در خارج از کشور نباشند.

به گزارش تایلند نیوز، 'پرایوت چان اوچا' نخست وزیر تایلند نیز در پیام سال نو بر نقش مردم در همراهی با دولت ،در پیشبرد برنامه ها برای پیشرفت این کشور در سال جدید میلادی تاکیدکرد.

کد خبر 357639

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha