همشهری‌آنلاین: وزارت امور خارجه بلژیک اعلام کرد، معاون نخست‌ وزیر و رئیس دستگاه دیپلماسی این کشور از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در خصوص توقف شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری استقبال کرد.

پیش از این شورای امنیت سازمان ملل متحد در یک جلسه رأی‌گیری با ۱۴ رأی موافق و یک رأی ممتنع آمریکا، شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در کرانه باختری را محکوم کرد.

در این قطعنامه، از رژیم صهیونیستی خواسته شده که هرچه سریع‌تر فعالیت‌های مرتبط با شهرک‌سازی را در اراضی اشغالی فلسطینی‌ها متوقف سازد.

در این راستا دیدیه ریندرز، وزیر امور خارجه بلژیک با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که از موضع جامعه بین‌المللی که در این قطعنامه منعکس شده کاملاً حمایت می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، ريندرز در ادامه خاطرنشان کرد: تنها راهکار، تشکیل دو کشور است که دورنمای صلح مداوم میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها را به‌وجود مي‌آورد.

وزیر امور خارجه و معاون نخست‌وزیر بلژیک تأکید کرد: سیاست ساخت شهرک در اراضی اشغالی توسط اسرائیل غیرقانونی است و تداوم این سیاست به طور جدی احتمال کارآمد بودن راهکار دو کشور را با خطر مواجه می‌سازد.

کد خبر 356537

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha