جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵
۰ نفر

خواننده و آهنگساز بریتانیایی و عضو پیشین گروه موسیقی پینک فلوید با نگارش نامه‌ای از گروه کمیکال برادرز خواست از اجرای برنامه در تل‌آویو خودداری و به اشغالگری رژیم صهیونیستی اعتراض کنند.

موسیقی جهان

به گزارش همشهري، راجر واترز كه از فعال‌ترين هنرمندان در عرصه تحريم فرهنگي رژيم اسرائيل است، به جمع چهره‌هايي چون مكسين پيك (بازيگر) و كاريل چرچيل (نمايشنامه‌نويس) پيوست كه خواستار لغو برنامه گروه موسيقي كميكال برادرز در تل‌آويو هستند.
در بخشي از نامه هنرمندان معترض آمده است:

شور زندگي در تل‌آويو حبابي است بر چهره امنيتي‌ترين رژيم دنيا كه در 1948 نيمي از جمعيت فلسطين را از سرزمين مادري بيرون كرد و هيچ قصدي براي بازگرداندن نوادگان آنها ندارد. علاوه بر چهره‌هاي فرهنگي و هنري، 7هزار نفر از شهروندان عادي بريتانيا هم دادخواستي را امضا كرده و در آن از گروه كميكال برادرز خواسته‌اند از اجراي برنامه‌هاي فرهنگي در سرزمين‌هاي اشغالي بپرهيزند.

امضاكنندگان دادخواست گفته‌اند: حضور هنرمندان بين‌المللي در رويدادهاي فرهنگي اسرائيل به معني كمك به خلق تصويري اشتباه از يك سرزمين عادي مثل ديگر كشورهاست. درحالي‌كه شما نبايد بر جنايات اسرائيل سرپوش بگذاريد و اشغال و نژادپرستي را تأييد كنيد. چه‌كسي گفته است اشغالگر و آواره مي‌توانند كنار هم در صلح و آرامش همزيستي كنند؟ واترز ‌ماه گذشته هم به دوستان پيشين خود در گروه پينك فلويد پيوسته و از سفر كشتي زنان به غزه حمايت كرده بود.

کد خبر 351561

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha