یکشنبه ۵ دی ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک بررسی جدید نشان می‌دهد که بیش از نیمی از زنان در برزیل به خاطر تداوم همه‌گیری زیکا از باردار شدن اجتناب می‌کنند.

ZIKA

به گزارش هلث‌دی نیوز از هنگام شروع شیوع زیکا در برزیل تابه‌حال ۱۸۴۵ مورد نقص هنگام تولد در نوزادان با این ویروس منتقل‌شونده به وسیله پشه مربوط شده است. بیش‌ترین نقص مشاهده‌شده میکروسفالی بوده است که یک بدشکلی است که در آن نوزادان به سرهای کوچک و مغزهای رشدنیافته متولد می‌شوند.

بررسی جدید که به سرپرستی دبورا دینیز، استاد دانشگاه برازیلیا انجام شده است، شامل نظرخواهی از بیش از ۲۰۰۰ زن برزیلی ۱۸ تا ۳۹ ساله در ماه ژوئن امسال بود.

نتایج نشان داد که ۵۶ درصد زنان گفته بودند به علت این همه‌گیری یا از بارداری اجتناب کرده‌اند یا سعی کرده‌اند از بارداری پیشگیری کنند.

۲۷ درصد از این زنان گفتند که بدون توجه به اینکه زیکا تهدیدی برایشان شمرده می‌شود یا نه، برای پیشگیری از بارداری تلاش نکرده و ۱۶ درصد گفتند برای باردار شدن برنامه‌ریزی نکرده بودند.

این پژوهشگران نوشتند: «این نتایج نخستین شواهد از چگونگی تأثیر همه‌گیری زیکا بر تمایل به بارداری در میان زنان در برزیل است.»

آنان به دولت برزیل توصیه می‌کنند که باید نگرانی‌های مربوط به سلامت تولیدمثل را در کانون پاسخش به شیوع زیکا قرار دهد.

در پژوهشی که دانشمندان در مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های آمریکا در ۱۴ دسامبر در ژورنال انجمن پزشکی آمریکا منتشر کردند، تخمین زده شده است که ۶ درصد از زنان باردار آلوده به ویروس زیکا نوزادانی به دنیا خواهند آورد که دچار نقایص هنگام تولد ناشی از این ویروس خواهند بود و سه‌ماهه اول و دوم بارداری از آسیب‌پذیرترین دوره‌ها از این لحاظ هستند.

کد خبر 356512

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha