همشهری آنلاین: دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب آمریکا در واکنش به قطعنامه شورای امنیت علیه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی، تاکید کرد بعد از ورود وی به کاخ سفید در ۲۰ ژانویه، فلسطینی‌ها دیگر در سازمان ملل تریبونی نخواهند داشت و اوضاع این سازمان پس از این تغییر خواهد کرد.

ترامپ: فلسطینی ها پس از ۲۰ ژانویه دیگر در سازمان ملل تریبونی نخواهند داشت

به گزارش ایرنا، شبکه خبری «سی ان ان» در این باره افزود: «ترامپ وعده داده است که سفارت آمریکا در اسرائیل را از تل آویو به بیت المقدس منتقل کند و «دیوید فریدمن» را به عنوان سفیر واشنگتن در اسرائیل انتخاب کرده که از حامیان شهرک سازی است.

وی پس از تصویب قطعنامه شورای امنیت علیه شهرک سازی ها در فلسطین در توییتی نوشت: «در مورد مسائلی که به سازمان ملل مربوط می شود...شرایط پس از 20 ژانویه (زمان ورود وی به کاخ سفید) تغییر خواهد کرد».

وی که به همراه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل به شدت تلاش کرد تیم باراک اوباما را متقاعد کند که قطعنامه مذکور را وتو کند همچنین تاکید کرد که بعد از 20 ژانویه، فلسطینی ها دیگر در سازمان ملل تریبونی نخواهند داشت.

به گزارش ایرنا، طی سال های اخیر مساله شهرک سازی های رژیم صهیونیستی واکنش های زیادی را در بین کشورهای دنیا حتی در بین حامیان این رژیم در پی داشته است. نهادهای بین المللی، سازمان های حقوق بشری و دبیرکل سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواستند که شهرک سازی ها در سرزمین اشغالی را متوقف کند و این اقدام تل آویو را بارها محکوم کرده و آن را نقض قوانین بین المللی دانستند.

رژیم صهیونیستی با نادیده گرفتن قوانین بین المللی و با وجود خواست جامعه جهانی، نه تنها پروژه ی گسترش شهرک سازی در سرزمین های اشغالی را متوقف نکرد بلکه به آن سرعت بخشید و اقدامات گسترده ای را در اجرای پروژه های جدید شهرک سازی آغاز کرد.

آمریکا از کشورهایی بود که ادعا می کرد شهرک سازی های تل آویو در اراضی اشغالی مانع جدی بر سر راه روند مذاکره برای صلح اعراب و رژیم صهیونیستی و دستیابی به نتیجه دو کشور مستقل برای فلسطینی ها و یهودی هاست.

ساعتی قبل، 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه‌ای که خواستار پایان دادن به شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی است را به تصویب رساندند. آمریکا تنها عضو شورای امنیت بود که به قطعنامه ضد شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی رأی ممتنع داد. 14 عضو دیگر به این قطعنامه رأی موافق دادند. تصویب این قطعنامه کف زدن های حضار را به همراه داشت.

کد خبر 356487

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha