الهام اسمعیلی: اگر علاوه بر راهکارهای فوق قصد دارید که در دکوراسیون فضای خانه‌تان تغییرات دیگری – به جز کاربرد برگ‌های خشک پاییزی – ایجاد کنید،

 می‌توانید از فرم و رنگ‌آمیزی آنها الهام گرفته و از آن به صورت ابتکاری در لوازم دکوراسیونی استفاده کنید. در زیر به 2 نمونه از آنها اشاره خواهد شد:

1 – برگ‌ریزان روی پرده‌ها: برای پرده ضخیم پنجره اتاقتان تعدادی بندینک به رنگ‌های مختلف برگ‌های پاییزی بدوزید، به صورتی که مانند تصویر9 در ادامه هریک از بندینک‌ها، شکلی پارچه‌ای از برگ پاییزی در رنگ‌ها و فرم‌های مختلف بریده شده و به بالای پرده دوخته شود. درواقع، پرده را به جای نوارپرده و گیره پرده با بندینک‌های برگ‌دار به چوب پرده متصل کنید.

2 – برگ‌های چاپی روی کوسن: چاپ شکل برگ روی لوازم دکوراسیونی چوبی یا پارچه‌ای مانند کوسن یکی دیگر از ایده‌های پاییزی این فصل است.

شما می‌توانید مهر یا شابلونی با شکل برگ تهیه کنید و با استفاده از رنگ‌های اکریلیک زرد، نارنجی، قهوه‌ای یا تلفیقی از همه اینها برگ‌های پاییزی را روی لوازم دکوراسیونی موردنظرتان چاپ کنید.

در تصویر8 نمونه‌ای از روکش کوسن با چاپ پاییزی را می‌بینید. این روکش کوسنی برخلاف روکش‌های رایج دوختنی نیست.

درواقع شما به 2 تکه چرم مصنوعی هم‌اندازه به شکل مربع و در 2 رنگ تیره و روشن نیاز دارید (در این تصویر 2 رنگ قهوه‌ای و خردلی انتخاب شده است)، به صورتی که هر ضلع آن باید 10 سانتی‌متر بزرگ‌تر از ضلع کوسن مربع‌شکل انتخابی برای روکش باشد، یعنی اگر شما کوسنی 40×40 سانتی‌متری دارید، باید 2 مربع با ابعاد 52×52 سانتی‌متر از چرم مصنوعی تهیه کنید.

 

نکته: انتخاب چرم مصنوعی به این دلیل است که در این روش جایگزین دوخت کوسن، پارچه باید ضخیم و به اصطلاح شق باشد تا فرم موردنظر حاصل شود.

پس از اینکه مرحله برش اصلی 2 تکه روکش انجام شد، باتوجه به الگوهای ارائه‌شده در تصویر7 و محل‌های تعیین‌شده برای برش در آنها، ابتدا برش‌های اریب را در محدوده 4 سانتی‌متری دورتادور لبه هریک از تکه‌ها با قیچی انجام دهید تا ذوزنقه‌هایی در محیط هر لایه تشکیل شود. پس از آن، با کمک کاتر و خط‌کش، خطوط افقی مابین هریک از ذوزنقه‌ها را (مطابق مکان‌های مشخص‌شده در الگو) ببرید.

نکته: هریک از 2 الگوی ارائه‌شده، تنها نصف یک مربع زیر و رو را نشان می‌دهد. بنابراین شما باید برش نیمه دیگر مربع را نیز با همان الگو تکرار کنید. پس از آنکه مرحله برش براساس الگوها انجام شد، یکی از تکه‌ها را روی کوسن و دیگری را زیر آن قرار دهید.

نکته: باتوجه به اینکه محل برش‌های ایجادشده در تکه‌های رو و زیر با هم متفاوت است، مراقب باشید آنها را جابه‌جا قرار ندهید، زیرا در این حالت این روش جایگزین دوخت، عملی نخواهد بود.

در پایان، پس از آنکه مربع‌های مربوط به رو و زیر کوسن را در جای خود قرار دادید، ابتدا هریک از تکه‌های ذوزنقه‌ای شکل لایه زیرین را از داخل برش‌های افقی واقع در وسط ذوزنقه‌های لایه رویی – به صورت یکی در میان – عبور دهید و این کار را درمورد ذوزنقه‌های لایه رویی نیز تکرار کنید. به این ترتیب، کوسن با همین روش – بدون دوخت – روکش می‌شود.

کد خبر 35633

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز