دوشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: مالزی روز یکشنبه ۱۸ دسامبر (۲۸ آذر) هشتمین مورد عفونت با ویروس زیکا در این کشور را در یک مرد ۶۷ ساله گزارش کرد که در ابتدا در اواخر ماه نوامبر علائم بیماری در او بروز کرده بود.

zika

به گزارش رویترز نور هاشم عبدالله، مدیرکل وزارت بهداشت مالزی در بیانیه‌ای این خبر را اعلام کرد، اما مشخص نکرد آیا این مرد که در ایالت سلانگور زندگی می‌کند، به‌طور محلی ویروس زیکا را گرفته است یا در هنگام مسافرت به خارج.

بر اساس این بیانیه، این مرد در فاصله ۱۴ تا ۲۸ نوامبر در کوالالامپور، در شهر شاه علم در سلانگور و در ایالت پرکات در شمال سلانگور بوده است.

نور هاشم گفت: «از اعضای خانواده این مرد پرس‌وجو شده و نمونه خون ادرار آنان به محض مثبت شدن آزمایش بیمار از لحاظ ویروس زیکا گرفته شده است.»

او افزود:‌«شناسایی فعال موارد عفونت زیکا در منطقه مسکونی این بیمار در حال انجام است تا معلوم شود آیا ساکنان مجاور علائم زیکا را دارند یا نه.»
مالزی نخستین مورد زیکا را در ماه سپتامبر در زنی گزارش کرد که به دنبال یک سفر سه‌روزه به کشور همسایه، سنگاپور، آزمایشش مثبت شده بود.

کارشناسان بهداشتی می‌گویند عفونت‌های زیکا در زنان باردار می‌تواند به میکروسفالی، کوچکی غیرطبیعی سر و مغز نوزادان، بینجامد که باعث مشکلات شدید رشدی می‌شود.

کد خبر 355895

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha