همشهری آنلاین: نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل اعلام کرد: دولت آمریکا با پرونده‌ای از ارتکاب جنایات سنگین ضدبشری در طول تاریخ، حق اخلاقی داوری در مورد دیگر کشورها را ندارد.

چورکین: آمریکا با پرونده ای از جنایات ضدبشری حق داوری ندارد

به گزارش ایرنا، ویتالی چورکین در نشست شورای امنیت ویژه بررسی وضعیت حلب پس از آن که سامانتا پاور نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل مدعی ارتکاب نسل کشی در این شهر شد، خطاب وی گفت که شما مادر ترزا نیستید، ولی نمایندگی کشوری با فهرستی از ارتکاب جنایت های ضدبشری را بر عهده دارید.

خبرگزاری ایتارتاس روز چهارشنبه نوشت: سامانتا پاور در نشست فوق العاده شورای امنیت ویژه بررسی اوضاع حلب که سه شنبه شب برگزار شد، ادعا کرد که مساله حلب در تاریخ جهان در ردیف رویدادهایی همچون نسل کشی سال 1994 در رواندا و کشتار صربره نیتسا در سال 1993 قرار می گیرد که جامعه جهانی در مورد آن مسئول است.

پس از سخنان این مقام آمریکایی، نمایندگان دائمی انگلیس و فرانسه نیز با تایید ادعاهای مطرح شده، اظهاراتی علیه سوریه و روسیه بیان کردند.

چورکین نماینده دائمی روسیه در پاسخ گفت که نیازی نیست به نقش این سه کشور غربی در پیدایش گروه تروریستی داعش بر اثر تهاجم به عراق در سال 2003 و نیز دخالت در بحران سوریه اشاره ای کنم.

وی خطاب به نمایندگان آمریکا، انگلیس و فرانسه حاضر در نشست شورای امنیت گفت: فهرست اقدامات کشورهای خود را بازبینی کنید و سپس از موضع اخلاقی یا سایر برتری ها سخن بگویید.

چورکین گفت: اما نماینده دائمی آمریکا در سازمان ملل سخنان خود را به گونه ای بیان کرد که گویا مادر ترزا است و این بسیار عجیب به نظر می رسد.

نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل افزود: شما (سامانتا پاور) از یاد نبرید نماینده چه کشوری هستید و فهرست اقدامات انجام گرفته را در یاد داشته باشید و پس از آن از موضع اخلاقی سخن بگویید. اما اینکه چه کسی و در چه مساله ای مقصر است، تاریخ و خداوند داوری و رسیدگی خواهد کرد.

به گزارش ایتارتاس، بشار جعفری نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل نیز در پاسخ به ادعاهای نماینده آمریکا در نشست شورای امنیت خطاب به وی گفت: در ابتدا به مسائل خود رسیدگی کنید بعد در باره دیگران داوری کنید.

وی با بیان اینکه دولت سوریه در جنایاتی که در این کشور صورت می گیرد، بی تقصیر است، اظهار کرد: آمریکا در جنگ ویتنام جنایات جنگی مرتکب شده و در طول تاریخ هم اقدام های غیراخلاقی همچون محاصره اقتصادی کوبا را انجام داده است.

جعفری گفت: ارتش سوریه دفاع از شهروندان را دنبال می کند و رویدادهای حلب نیز این را اثبات کرد.

نشست فوق العاده شورای امنیت برای بررسی اوضاع حلب به درخواست فرانسه برگزار شد که همانند سایر کشورهای غربی از وضعیت جنگجویان در این شهر و کنترل کامل نواحی آن توسط نیروهای ارتش سوریه نگران شده است.

کد خبر 355594

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha