همشهری آنلاین: بان کی‌مون دبیرکل سازمان ملل با تکرار ادعای رژیم صهیونیستی مدعی‌است حزب‌الله توان نظامی خود را تقویت کرده و این موضوع چالشی بزرگ برای ثبات در لبنان است.

آنگونه که دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد، صهیونیست‌ها می‌گویند پس از جنگ تابستان سال گذشته رژیم صهیونیستی علیه لبنان، حزب‌الله توان نظامی خود را تقویت کرده است، به گونه‌ای که می‌تواند موشک‌هایی را شلیک کند که برد آنها تا تل‌آویو می‌رسد.

خبرگزاری اتریش از نیویورک و تل‌آویو گزارش داد، بان کی مون ادامه داد، زرادخانه موشک‌های زمینی و دریایی حزب‌الله سه برابر شده است. اسرائیل عقیده دارد که این شیوه و شمار ادوات جنگی تحت اختیار حزب‌الله تهدیدی استراتژیک برای امنیت و جان شهروندانش است.

به گفته وی، با این حال رژیم صهیونیستی شمار قطعی این تجهیزات را اعلام نکرده است، اما سخنرانی سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان در ماه‌ گذشته موید این اطلاعات است.

بان ادعا کرد، گزارش‌ها درباره تجیهز دوباره حزب‌الله مایه نگرانی بزرگی است. این جدی‌ترین چالش برای حاکمیت، ثبات و استقلال لبنان به حساب می‌آید.

بر اساس تخمین‌های صهیونیست‌ها، حزب‌الله اکنون سلاح‌های بیشتری نسبت به تابستان سال گذشته در اختیار دارد. تل‌آویو مدعی است که این تسلیحات از مرز سوریه به لبنان وارد می‌شوند.

بان اعلام کرد که به گفته صهیونیست‌ها حزب‌الله بیش از صدها موشک در با برد 250 کیلومتر و بیشتر در اختیار دارد. علاوه بر این حزب‌الله بخش پدافندی ایجاد کرده است که می‌تواند موشک‌های زمین به هوا شلیک کند.

بان در پایان مدعی شد، تجهیز دوباره حزب‌الله نقض قطعنامه سازمان ملل است که بر اساس آن جنگ 33 روزه پایان یافت. در این قطعنامه درخواست خلع سلاح شبه‌نظامیان مطرح شده بود، اما در این زمینه پیشرفتی حاصل نشده است.

کد خبر 35496

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز