یکشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۶ - ۱۲:۳۸
۰ نفر

همشهری‌ آنلاین: رئیس کمیسیون امور خارجه و دفاعی پارلمان رژیم صهیونیستی(کنیست) ادعا کرد که اسرائیل بیشتر از گذشته، آمادگی جنگ با سوریه را دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، تساهی هنگبی امروز( 25 شهریور) در واکنش به اظهارات اخیر فیصل المقداد معاون وزیر امور خارجه سوریه که گفته بود سوریه در برابر تجاوز به کشورش بی تفاوت نخواهد بود، ادعا کرد: اسرائیل اظهارات معاون وزیر امور خارجه سوریه را جدی می گیرد، زیرا تهدیدات رهبران سوری در برخی مواقع اجرا و عملی شده است.

وی افزود: ارتش اسرائیل آمادگی جنگ با سوریه را دارد و می توان به آن اعتماد داشت، زیرا این ارتش از جنگ 33 روزه با لبنان درس هایی گرفته است و بنابراین می تواند بهتر از سال گذشته عمل کند.

هنگبی درباره تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به حریم هوایی سوریه، سکوت اختیار و تنها به این نکته اشاره کرد که اسرائیل چاره ای ندارد جز اینکه به سوریه این پیام را برساند که ما خواهان جنگ با این کشور نیستیم، اما آمادگی انجام آن را داریم.[حمله هوایی اسرائیل به سوریه]

وی درباره سکوت سران رژیم اسرائیل در این باره اظهار داشت: ما باید خویشتن دار باشیم و در این زمینه سخن نگوییم، زیرا این به نفع ماست. عدم اظهار نظر مقام های اسرائیلی در این رابطه به آرام شدن اوضاع و از بین بردن تیرگی به وجود آمده میان سوریه و اسرائیل کمک کرده است.

گفتنی است هنگبی نخستین مقام اسرائیلی است که به طور آشکار سکوت مسئولان اسرائیلی درباره نقض حریم هوایی سوریه را توجیه می کند.

جنگنده های رژیم صهیونیستی بامداد پنجشنبه 15 شهریور، حریم هوایی سوریه را نقض کردند و براثر آتش پدافند هوایی این کشور با فروریختن بمب های خود در مناطق خالی از سکنه، گریختند.

کد خبر 31590

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز