همشهری آنلاین: یک مقام آمریکایی درباره تجاوز اخیرهوایی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه ادعا کرد که هدف از آن، بمباران محموله هسته‌ای بود که دو روز قبل از عملیات، از کره‌شمالی وارد سوریه شده بود.

به گزارش مهر به نقل از روزنامه واشنگتن پست، یکی از کارشناسان مسائل خاورمیانه آمریکا ادعا کرد: حمله جنگنده های اسرائیل به سوریه در تاریخ 6 سپتامبر ( 15 شهریور ) با هدف منهدم کردن محموله ای بوده که دو روز قبل آن، از کره شمالی وارد سوریه شده بود.

این کارشناس آمریکایی که واشنگتن پست اشاره ای به نام او نکرده، گفت: محموله بمباران شده با نام محموله سیمان ثبت شده بود، اما مقامهای اسرائیلی می گویند که این محموله حاوی مواد هسته‌ای بوده‌است.

واشنگتن پست نوشت: روسیه می‌گوید محلی که مورد حمله قرار گرفته یک مرکز تحقیقات کشاورزی بوده، اما اسرائیل می‌گوید در این محل سوریه با استفاده از تجهیزات هسته‌ای، از فسفات، اورانیوم استخراج می‌کرد.

به نوشته واشنگتن پست، این حمله در نهایت مخفی کاری و رعایت اصول اطلاعاتی انجام گرفت به نحوی که حتی خلبان‌های شرکت‌کننده در این عملیات از محل عملیات و محلی که باید بمباران می‌شد اطلاع نداشتند و بعد از ورود به خاک سوریه محل بمباران به آنها اعلام شده‌است.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی در تاریخ 6 سپتامبر با زیر پا گذاشتن قوانین بین‌المللی اقدام به نقض حریم هوایی سوریه کرده و بعد از بمباران نقطه‌ای در شمال این کشور با مقاومت نیروهای سوری از این کشور خارج شدند.[حمله هوایی اسرائیل به سوریه]

تل آویو تا کنون در این باره سکوت کرده، اما برخی مقامها و کارشناسان آمریکایی که تا کنون نام آنها فاش نشده مدعی این مطلب شده اند که حمله هواپیماهای صهیونیستی به سوریه با هدف منهدم کردن محموله اسلحه ای بوده که از سوی ایران برای  حزب الله فرستاده شده و یا اینکه ادعا می کنند این حمله با هدف عکس برداری و یا منهدم ساختن تاسیسات هسته ای سوریه که با تجهیزات کره شمالی ساخته شده اند، بوده است.

کد خبر 31500

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز