همشهری آنلاین: وزارت محیط زیست، غذا و امور روستایی انگلیس عصر پنجشنبه با انتشار گزارشی، از افزایش آلودگی هوا در لندن ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی نسبت به آلودگی هوا در پایتخت انگلیس

وزارت محیط زیست، غذا و امور روستایی انگلیس در این گزارش اعلام کرد که میزان آلودگی هوا در لندن از بین 1 تا 10 که عدد 1 بیانگر کم‌ترین و 10 بیش‌ترین میزان آلودگی هواست، عدد 7 گزارش شده است.

این وزارتخانه همچنین عنوان کرد که میزان آلودگی هوا در مناطق جنوب غربی لندن، عدد 9 گزارش شده است.

در همین حال دفتر شهرداری لندن نیز ساعت 4:30 بعد از ظهر پنجشنبه گذشته نسبت به آلودگی هوای شهر هشدار داد.

"صادق خان" شهردار لندن نیز متعاقبا طی اظهاراتی گفت: مردم ساکن لندن بایستی آگاه باشند که چه زمانی هوای شهرشان آلوده می‌شود تا اقدامات لازم را برای محافظت از خودشان صورت دهند. این مسئله به ویژه برای آنهایی که آسیب‌پذیر بوده و دارای بیماری‌های تنفسی هستند مهم است.

یک سخنگوی شهرداری لندن پیش‌بینی کرد که آلودگی هوای پایتخت تا دو روز آینده ادامه پیدا کند.

دکتر "کریس اینگلند" یک کارشناس امور هواشناسی در گفت وگو با شبکه اسکای نیوز بیان کرد که فقدان وزش باد سبب تراکم آلودگی هوای شده است.

به گزارش اسکای نیوز، شهرداری لندن تبلیغات گسترده‌ای را در سطح شهر برای افزایش آگاهی مردم نسبت به آلودگی هوا آغاز کرده است.

این شبکه خبری عنوان کرد که در حال حاضر روی 2 هزار و 500 اتوبوس شهری تبلیغات مرتبط با آلودگی هوا نصب شده؛ همچنین در 270 ایستگاه متروی شهری نیز تبلیغات آموزنده‌ای در ارتباط با راهکارهای کاهش آلودگی هوا درج شده است.

پیش از این یک کمیته پارلمانی مجلس عوام در گزارشی انتقادی ضمن هشدار نسبت به آثار سوء آلودگی هوا برای سلامتی مردم و محیط زیست انگلیس، گفت: این آلودگی سالانه باعث مرگ زودرس 40 تا 50 هزار تن از مردم این کشور می‌شود که از این میزان 9 هزار تن تنها مربوط به ساکنین لندن است.

در حال حاضر رسوایی آلودگی خودروهای ساخت برخی از شرکت‌های خودروسازی از جمله فولکس‌واگن سبب شده است که بحث آلودگی هوا در انگلیس و ضرورت کاهش سطح میزان انتشار آلایندگی خودروهای دیزل در این کشور بیش ‌از پیش از سوی افکار عمومی و سیاستمداران مورد توجه قرار گیرد.

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته توسط کمیته محیط‌ زیست مجلس عوام انگلیس، ترافیک وسایل نقلیه موتوری سبب انتشار 42 درصد از مونواکسید کربن، 46 درصد از دی‌اکسید نیتروژن و 26 درصد از سایر گازهای خطرناک آلوده‌کننده در هوای شهرهای این کشور شده است.

دی‌اکسید نیتروژن، دی‌اکسید گوگرد و مونواکسید کربن ازجمله گاز‌های بسیار خطرناکی هستند که افزایش میزان آنها در هوا می‌توانند سبب ایجاد و تشدید بیماری‌های ریوی، قلبی، سرطان و عوارض شدید پوستی و چشمی شوند.

به گفته کارشناسان یکی از مهم‌ترین دلایل آلودگی هوا در لندن و سایر کلانشهرهای انگلیس تعداد بسیار زیاد خودروهای دیزلی در این کشور عنوان شده است.

برخی ارزیابی‌های صورت گرفته نشانگر آن است که هوای خیابان آکسفورد که از مهم‌ترین مراکز خرید در پایتخت انگلیس شمرده می‌شود، عمدتاً به دلیل تردد بیش ‌از حد خودروهای دیزلی (اتوبوس‌های شهری) از نظر میزان دی‌اکسید نیتروژن آلوده‌ترین مکان دنیا است.

انجمن سلطنتی پزشکان انگلیس چندی پیش در گزارشی اعلام کرد که آلودگی هوا سالانه حدود 40 هزار مرگ زودرس در انگلیس را منجر می‌شود که هر سال 20 میلیارد پوند برای این کشور هزینه در بردارد.

پروفسور "جاناتان کریگ"، یکی از نویسندگان این گزارش که متعاقب رسوایی شرکت فولکس‌واگن در دستکاری سیستم ارزیابی گازهای خروجی از اگزوز خودروهای دیزلش منتشر شد، عنوان کرده است که شواهد بسیار روشنی وجود دارد مبنی بر این که گازهای آلاینده منتشره توسط کارخانه‌ها و وسایل نقلیه با بیماری‌های قلبی و تنفسی از جمله آسم ربط دارد.

کد خبر 354199

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha