همشهری آنلاین: دانشمندان به تازگی میکروب‌ها و باکتری‌هایی را در هوای آلوده و سمی پکن پایتخت این کشور کشف کرده‌اند که در برابر انواع آنتی‌بیوتیک‌ها از خود مقاومت نشان می‌دهند.

کشف میکروب‌های خطرناک در هوای آلوده پکن

به گزارش ایرنا، این کشف نه فقط در چین بلکه در جهان باعث بروز نگرانی‌هایی شده است و از این پس مخاطرات بیش‌تری برای مردم در پایتخت چین در هوای آلوده وجود خواهد داشت.

گزارش‌های دریافتی حاکی است، از این میکروب‌ها زمانی که هوای پکن بسیار آلوده و سمی بوده نمونه‌برداری شده و مقاومت آن‌ها در برابر آنتی بيوتیک‌ها ثابت شده است.

این کشف را دانشمندان سوئدی پس از نمونه‌برداری از هوای پکن و آزمایش آن در آزمایشگاه گوتنبرگ به ثبت رسانده‌اند و آن را مایه نگرانی جهانی دانسته‌اند.

نزدیک به ۶۴ مورد باکتری و ژن میکروب در هوای پکن کشف و بررسی شده است که نشان می‌دهد این هوا بسیار سمی است و بیش‌تر این باکتری‌ها در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها مقاوم هستند.

روزنامه "ساوت چاینا" می‌نویسد، دانشمندان سوئدی در باره نوع پیشرفت این باکتری‌ها اظهار نظری نکرده اما گفته‌اند که این باکتری‌ها به طور زنده و مرده در هوای پکن وجود دارد.

چنانچه این میکروب‌ها به صورت زنده در هوای پایتخت چین باشند آن زمان می‌توانند تکثیر شوند و این سطح خطر را چندین برابر خواهد کرد.

با این حال دانشمندان گفته‌اند که این نمونه‌ها را در ژانویه (دی - بهمن) سال ۲۰۱۳ میلادی زمانی که پنج روز هوای شهر به شدت آلوده بود، مورد آزمایش قرار داده‌اند اما مشخص نیست که کل شهر دارای چنین وضعیتی بوده است یا خیر.

گزارش روزنامه هنگ کنگی حاکی است که اگر با این پدیده‌ها مقابله نشود آن زمان ممکن است شمار مرگ و میر در چین بر اثر بیماری‌های ناشی از هوای بد و مقاومت باکتری در برابر آنتی بیوتیک به یک میلیون نفر در سال تا سال ۲۰۵۰ میلادی برسد.

کد خبر 353819

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha