همشهری آنلاین: درحالیکه داعش در خاورمیانه با شکست روبه‌رو شده است، الگوی حملات اخیر تروریستی‌اش در اروپا نشان از آن دارد که این گروه تاکتیک‌های جدیدی را برای حمله در غرب تدارک دیده است.

یوروپل

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری یوروپل، این تغییرات در گزارش اخیر درباره داعش موسوم به "تغییرات در نحوه عملکرد داعش" از سوی مرکز مقابله با تروریسم پلیس اروپا (یوروپل) آمده است.

در این گزارش ارزیابی جدیدی درباره تهدیدهای این گروه تروریستی در کشورهای اتحادیه اروپا منتشر شده است و براساس آن از کشورهای عضو خواسته شده تا تدابیر بهتری را برای مقابله با تروریست‌های داعش در نظر بگیرند.

در حال حاضر اتحادیه اروپا با طیفی از تهدیدهای تروریستی و حملات از سوی این تروریست‌ها روبه‌روست که شامل تروریست‌های تک نفره، حملات مستقیم از سوی داعش و افراد تحت تاثیر این گروه،‌ استفاده از مواد منفجره و سلاح خودکار و همچنین تسلیحات و خودروهای زرهی است و به همین دلیل یوروپل از کشورهای عضو اتحادیه خواسته تا تدابیر امنیتی شدیدی را برای مقابله با این تهدیدها در نظر بگیرند.

راب وینوارت، مدیر یوروپل گفت: در دو سال گذشته ما شاهد حملات تروریست‌ها بوده‌ایم که تلفات زیادی در پی داشته است.

وی ادامه داد: مقیاس این تهدیدها نشان در اروپا نشان می‌دهد که باید هماهنگی و همکاری زیادی میان پلیس و سرویس‌های امنیتی در سراسر قاره اروپا باشد تا بتوان افراد بیشتری را دستگیر کرده و پیش از آنکه حمله‌ای صورت گیرد، آن را خنثی کرد. این نشان می‌دهد که افزایش همکاری‌ها و تبادل اطلاعاتی میان سرویس‌های مرتبط در سراسر اروپا یک امر موفقیت آمیز در مقابله با تروریست‌های داعشی است.

در گزارش اخیر یوروپل همچنین آمده که هنوز تهدیدهای داعش در اروپا شدید و بالاست و تنها راه برای مقابله با آن همکاری بهتر است.

ژیل دو کرشوف، هماهنگ کننده مقابله با تروریسم اتحادیه اروپا گفت:‌ ما باید هوشیار باشیم چرا که داعش تهدیدی برای کشورهای ماست و در سال‌های آتی با بازگشت تروریست‌های خارجی به کشورهایشان روبه‌رو هستیم.

وی ادامه داد: این افراد می‌توانند از سلاح و مواد منفجره استفاده کنند و ایدئولوژی افراطی دارند. واکنش موثر در مقابل آنها رویکردی جامع و اقدامی طولانی مدت است. مسئولیت اولیه برای مقابله با آنها نیز بر عهده کشورهای عضو است. اتحادیه اروپا و آژانس‌هایی نظیر یوروپل می‌توانند نقش حمایتی ایفا کنند که می‌تواند به واکنش نشان دادن به این تهدیدها کمک کند.

کد خبر 354110

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha