چهارشنبه ۹ آبان ۱۳۸۶ - ۰۷:۳۷
۰ نفر

گروه ورزشی: پیکان - استقلال؛ آغاز هفته دوازدهم لیگ برتر

در حالی که عده‌ای نتیجه دیدار استقلال برابر پیکان را با پایان دوره خانه‌نشینی امیر قلعه‌نویی مترادف می‌دانند، این ناصر حجازی است که ضمن پرهیز از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای بر ضرورت پایان یافتن شب سیاه آبی‌ها تأکید دارد و در گفت‌وگو با دوستان نزدیک خود می‌گوید: «یک عمر است که می‌جنگم. مبارزه می‌کنم. حالا هم قصد عقب‌نشینی ندارم. لبه پرتگاه هستم اما نمی‌افتم، مطمئنم.»

 با این همه اما سرمربی استقلال به خوبی از سرنوشت محتوم خود باخبر است که روز گذشته ضمن انجام مصاحبه‌ای به طور تلویحی به فشار باشگاه استقلال اشاره کرده است؛ «لیگ هنوز شروع نشده بود که عده‌ای می‌گفتند حجازی موفق نمی‌شود. حجازی اخراج می‌شود.» سرمربی استقلال ادامه می‌دهد: «البته به این فشارها عادت دارم. طبیعی است.»

 استقلال - پیکان

 بازی حساس امروز شاید آخرین بخت ناصر حجازی برای حضور در رأس کادر فنی استقلال محسوب شود. اگرچه سرمربی استقلال همین چند روز پیش در جلسه‌ای خطاب به مدیرعامل باشگاه تأکید کرد: اگر مشکل من هستم، همین حالا می‌روم تا شما هم تحت فشار نباشید.

 پاسخ علی فتح‌الله‌زاده اما به صورت دوستانه‌ای مطرح شد؛ «به پیکان فکر کن.» با این حال حجازی همچنان بابت مسائلی نگران به نظر می‌رسد. نگرانی‌هایی که بعدها و شاید پس از کنار گذاشته شدن از استقلال بدان اشاره‌های جنجالی داشته باشد.

دیدار استقلال - پیکان در حالی نتیجه دوسویه‌ای دارد که طبق شایعات چند روز اخیر گویا امیر قلعه‌نویی نیز بعد از مدت‌ها نیمکت سرمربیگری را تجربه خواهد کرد. او در حالی فقط در گمانه‌زنی‌ها اصلی‌ترین آلترناتیو ناصر حجازی لقب گرفته که طی آخرین خبرها، علی فتح‌الله‌زاده برای بازگرداندن دوباره وی به نیمکت استقلال، هرگز ابراز تمایل نکرده است.

 این خبر در حالی شایعات چند روز اخیر را تحت‌الشعاع خود قرار داده که مدیرعامل باشگاه استقلال در مصاحبه‌های یک هفته اخیرش بارها تصریح کرده: «ناصر حجازی تا نیم‌فصل فرصت دارد.»

 فتح‌الله‌زاده که از رسیدن به جایگاه سومی در پایان نیم‌فصل لیگ هفتم به عنوان خواسته‌ کوتاه مدت خود نام برده است، بعد از فشارهای هیأت‌مدیره در واکنش به نتایج ضعیف استقلال ترجیح داده تا چند جمله هشدارآمیز را نیز چاشنی درخواست دوستانه‌اش از ناصر حجازی کند. بنابراین ادامه داده: اگر استقلال تا نیم‌فصل در جایگاه سومی جدول لیگ قرار نگیرد، کادرفنی را عوض می‌کنم.

 روز گذشته یک منبع آگاه به همشهری گفت: هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد. این منبع آگاه سپس با اشاره به جلسه ویژه‌ای که چند روز پیش با حضور فتح‌الله‌زاده و حجازی به صورت محرمانه برگزار شد، تأکید کرد: در جلسه مذکور اولاً مذاکره با گزینه‌هایی که این روزها رسانه‌ها به طور جدی از آنها به عنوان آلترناتیوهای حجازی نام می‌برند، مورد تکذیب قرار گرفت و در ثانی این اطمینان به حجازی داده شد که همچنان مورد حمایت مدیریت باشگاه قرار خواهد داشت.

 یک روز پس از این جلسه بود که ناصر حجازی با خیال آسوده‌تری بر سر تمرین تیمش حاضر شد. او حالا به فاصله 3 روز پس از مورد عتاب قرار دادن خبرنگاران، این فرصت را نیز پیدا کرده بود که به طور رسمی از رسانه‌ها عذرخواهی کند؛ «از همه خبرنگاران عذرخواهی می‌کنم. واقعاً شرایط روحی خوبی نداشتم. اما خب به دنبال توجیه نیستم. رفتار خوبی نداشتم. بنابراین از همه عذرخواهی می‌کنم.»

قلعه‌نویی و نیمکت استقلال

 اگرچه عده‌ای سرمربی آینده استقلال را در صورت تداوم ناکامی، امیر قلعه‌نویی می‌دانند، اما او برای بازگشت به تیم سابق موانع مهمی را پیش روی خود می‌بیند و شاید به همین دلیل است که در گفت‌وگویی رسمی تأکید کرده: اولاً درباره حضور در کادرفنی استقلال با من مذاکره‌ای صورت نگرفته است. در ثانی اگر پیشنهاد سرمربیگری بدهند، قبول نمی‌کنم.

وی که سابقه تأیید بعد از تکذیب را در کارنامه مذاکرات مختلف خود دارد و همین یک ماه پیش درست چند روز پس از تکذیب خبر مذاکره با مسئولان باشگاه پگاه گیلان آن را تأیید کرد، حالا با طرح این سئوال که فکر می‌کنید من منتظرم حجازی شکست بخورد؟ انگار قصد دارد نه در قامت منتقد که در شکل و شمایل یک نجات‌دهنده، نیمکت استقلال را تجربه کند. نیمکتی که حضور صوری صمد مرفاوی تا همین سال گذشته، قلعه‌نویی را همچنان همه‌کاره استقلال باقی نگه داشته بود.

 « قلعه نویی نباید برگردد.» این خواسته بخشی از هواداران استقلال در واکنش به خبر بازگشت قلعه‌نویی است. آنها حتی ضمن تجمع مقابل دفتر مدیرعامل باشگاه، به فتح‌الله‌زاده در خصوص استفاده نکردن از قلعه‌نویی سفارش‌های ویژه‌ای داشته‌اند. بعضی از آنها حتی در واکنش به احتمال برکناری ناصر حجازی تهدید به خودسوزی کرده‌اند و این شاید به اتفاقاتی که سال گذشته استقلال را از حضور در لیگ قهرمانان آسیا محروم کرد نیز مرتبط باشد.

 قلعه‌نویی و پیکان

 سرمربیگری تیم‌ملی تا حضور در رأس کادرفنی پیکان برای امیر فاصله زیادی محسوب می‌شود. با این حال خبر مذاکره او با مسئولان باشگاه پیکان این روزها به شایعه‌ای جدی تبدیل شده است. با این حساب می‌توان نتیجه دیدار استقلال - پیکان را در هر صورت پایان دوران بیکاری قلعه‌نویی دانست.

 غایبان استقلال

آبی‌ها در دیداری که عصر امروز در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد 2 بازیکن اصلی خود را در اختیار ندارند. محسن یوسفی که ناصر حجازی او را یکی از باکیفیت‌ترین مهره‌های خود به حساب می‌آورد، در دیدار هفته یازدهم استقلال برابر ابومسلم در پی انجام یک حرکت غیرورزشی با کارت قرمز داور اخراج شد.

 محسن یوسفی در بازی امروز آبی‌ها برابر شاگردان ساموئل دارابینیان حق همراهی تیمش را ندارد. از طرفی حمید شفیعی نیز همچنان با مصدومیت روبه‌رو است و شرایط بازی‌کردن را پیدا نکرده. این در حالی است که تیم دوازدهم جدول در جدال سخت هفته دوازدهم با تمامی نفرات اصلی‌اش پا به آزادی خواهد گذاشت. جدالی که خیلی‌ها از آن به عنوان آخرین بخت ناصر حجازی برای فرار از بحران یاد می‌کنند را محمود رفیعی قضاوت خواهد کرد.

 پیکان که سال گذشته در هر دو دیدار رفت و برگشت مقابل آبی‌ها برنده از زمین بیرون آمد برای شکست تیم هفتم جدول برنامه‌های ویژه‌ای دارد. به خصوص اینکه اختلاف این دو تیم در جدول رده‌بندی فقط 2 امتیاز است.

کد خبر 35398

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز