پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۹:۰۳
۰ نفر

گروه ورزشی: امیر قلعه‌نویی برای بازگشت به استقلال برنامه‌ای ندارد. این خبر را البته بسیاری از منابع آگاه مورد تأیید قرار می‌دهند.

 با این حال سکوت معنادار اصلی‌ترین آلترناتیو ناصر حجازی معادلات را به گونه‌ای پیش برده که برخی رسانه‌ها نیز در تحلیل‌ها و گمانه‌زنی‌های خود دچار سردرگمی شده‌اند.

 موضوع بازگشت امیر به کادر فنی آبی‌ها با توجه به نوع ارتباط میان او و علی فتح‌الله‌زاده در حالی به یک امر بعید تبدیل شده که عده‌ای معتقدند مدیرعامل باشگاه استقلال در خصوص کنترل چنین حاشیه‌ای تلاش ویژه‌ای به خرج می‌دهد.

 اگرچه خبر ملاقات‌های بیرونی این دو با یکدیگر به خصوص طی برهه‌ای که قلعه‌نویی هنوز به فنلاند سفر نکرده بود، موجبات حساسیت کادر فنی آبی‌ها را فراهم آورد. ملاقات‌های ویژه‌ای که قلعه‌نویی آخرین بار اینگونه در موردش توضیح داد: «ما فقط پینگ‌پنگ بازی می‌کنیم و کاری به استقلال نداریم.»

 بازگشت با کمی تأخیر

 در استقلال هیچ کس هنوز از ناصر حجازی ناامید نشده. این در حالی است که سرمربی آبی‌ها در جلسه ویژه‌ای که چند روز پیش به دستور علی فتح‌الله‌زاده و با حضور تمامی اعضا و مسئولان در باشگاه تشکیل شد، نسبت به انتقادات و حتی هشدارها واکنش معترضانه‌ای از خود نشان نداد و البته نگرانی حاضران در جلسه را کاملاً‌ معقول دانست و گفت: ما به زمان نیاز داریم.

مطمئن هستم که تیم من طی هفته‌های آینده خیلی بهتر کار می‌کند. با این وجود اما گفته می‌شود امیر قلعه‌نویی در خصوص مسأله «استقلال» به مدل زیرکانه‌ای می‌اندیشد. مدلی کم‌فشار که او را در معرض اتهام کودتا علیه حجازی قرار ندهد. از قرار معلوم امیر قلعه‌نویی هرگز قصد ندارد در صورت تداوم نتایج ضعیف تیم ناصر حجازی به طور مستقیم جایگزین وی شود. او در گفت‌وگو با دوستان نزدیکش در توضیح علت این تصمیم تأکید کرده: اگر این اتفاق بیفتد بلافاصله به من برچسب توطئه می‌زنند که...

 با این حساب امیر قلعه‌نویی که حتی چندی قبل از سفر به فنلاند، عملکرد رقیب دیرینه‌اش را تلویحاً زیر سئوال برد و تأکید کرد: «استقلال مهره‌های خوبی جذب کرده و از این بابت باید فتح‌الله‌زاده را تحسین نمود» ضمن پرداختن به مدل بازگشت با اندکی تأخیر، در حال حاضر نه به استقلال، که به مشخص شدن تکلیفش در خصوص مسأله سرمربیگری تیم‌ملی فکر می‌کند. موضوعی که خود قلعه‌نویی نیز بارها به طور رسمی آن را در گفت‌وگو با رسانه‌های مختلف عنوان کرده است؛ به استقلال فکر نمی‌کنم.

حجازی تا دربی فرصت دارد

 این همان خبری است که البته بلافاصله از سوی اعضای هیأت‌مدیره باشگاه استقلال مورد تکذیب قرار گرفت. چه یک روز قبل از واکنش سریع مسئولان این باشگاه در برخی روزنامه‌ها عنوان شد که ناصر حجازی فقط تا بعد از بازی با پرسپولیس فرصت خودنمایی دارد. این شایعه اما خیلی زود با واکنش قاطع علی فتح‌الله‌زاده نیز همراه شد، تا جایی که تصریح کرد: خودم حجازی را به استقلال آورده‌ام و این من هستم که به او فرصت می‌دهم تا تیمش را به اوج برساند.

همزمان با طرح حمایت معنوی از ناصر حجازی اما خبر ویژه‌ای باعث شده تا پیش‌بینی معادلات آینده کادر فنی این تیم تا حد زیادی دچار پیچیدگی شود. اینکه مدیرعامل باشگاه استقلال بابت مسأله برگرداندن قلعه‌نویی به کادر فنی آبی‌ها از سوی مقامات مافوق خود با فشارهایی روبه‌رو شده. این شایعه در حالی شکل قابل باوری به خود گرفته که هیچ‌کس درباره ارتباط ویژه میان قلعه‌نویی و مسئولان سازمان ورزش کوچکترین تردیدی ندارد.

 البته عده‌ای نیز در توجیه این خبر ویژه استدلال متفاوتی را مطرح می‌کنند. آنها معتقدند که سازمان ورزش نه در خصوص جزئیات امور استقلال که درباره همسویی بیشتر علی فتح‌الله‌زاده با سیاست‌های مسئولان مافوق خود تأکید دارند.

بازگشت امیر قلعه‌نویی به استقلال و البته شایعه تحت فشار قرار گرفتن علی فتح‌الله‌زاده در خصوص تن دادن به این اتفاق در حالی عجیب به نظر می‌رسد که موضوع همکارشدن قلعه‌نویی با مدیرعامل باشگاه استقلال بارها ضمن اظهارات غیرمستقیم این دو نفر، امری مردود و غیرواقعی قلمداد شده.

به خصوص اینکه مربی جوان حالا تمام امیدهای خود را به ابقا در سمت سرمربیگری تیم‌ملی معطوف ساخته است. هرچند که یک روز پس از حضور در اجلاس مربیان ملی در فنلاند ضمن انجام مصاحبه‌ای تأکید کرد: سرمربی تیم‌ملی نیستم. فقط به این دلیل در فنلاند هستم که 2 ماه پیش دعوت شده بودم. همین! امیر حتی اگر حضور در تیم ملی را نیز از دست رفته ببیند، باز هم برای بازگشت به استقلال به رخ دادن اتفاقات ویژه‌ای نیازمند است که از جمله می‌توان به موضوع حذف حجازی و یکی از معاونان باشگاه استقلال اشاره کرد.

 این احتمالات تنها در صورتی شکل جدی‌تری به خود می‌گیرد که حجازی نتواند از عهده جمع کردن تیمش برآید. اتفاقی که البته بعید است، چه سرمربی استقلال با برنده شدن در دربی می‌تواند همه معادلات را به هم بریزد.

کد خبر 31871

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز