سه‌شنبه ۱۴ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۱:۵۷
۰ نفر

شهردار تهران به بازگشایی مدارس طی چند روز آینده و افزایش ترافیک اشاره کرد و گفت: به نظر من، مردم باید منتظر ترافیک سنگین باشند.

محمدباقر قالیباف روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم افتتاح پل هجرت در جمع خبرنگاران افزود: یکی از معاونین ترافیک شهرداری گفته که ترافیک را روان نگه خواهیم داشت، من می‌گویم ترافیک را حتما نمی‌توان روان نگه داشت، باید تلاش کنیم گره‌های ترافیکی زیادی درست نشود و مردم در ترافیک زیاد نمانند.

وی اظهار امیدواری کرد که با توسعه حمل و نقل عمومی و توجه به مدیریت واحد ترافیک در شهر تهران، در آینده تصمیماتی اتخاذ شود تا کارها مقطعی دنبال نشود.

قالبیاف گفت: از ‪ ۱۵‬شهریور ماه به مدت ‪ ۱۵‬روز تلاش کنیم با کمک انجمن اولیا و مربیان، شورایاری‌های محله‌ها و آموزش وپرورش تا آنجا که در توان شهرداری است، نیازهای مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی را رفع کرده و محیط را برای دانش‌آموزان و دانشجویان فراهم کنیم.

شهردار تهران اظهارداشت: طرح جهادی ‪ ۱۳۷‬را دراین مدت در مدارس متمرکز می‌کنیم، البته همزمان با بازگشایی مدارس، ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود که برای رفع مشکلات مساجد، طرح جهادی را به این سمت نیز سوق خواهیم داد.

قالیباف ادامه‌داد: در بخش مربوط به روان‌سازی ترافیک، در دو هفته آغاز بازگشایی مدارس که سرویس‌های مدارس متمرکز و ساماندهی نشده‌اند، تلاش می‌کنیم سرعت حمل و نقل عمومی را افزایش دهیم.

وی افزود: مصمم هستیم حداقل ‪ ۵۰۰‬دستگاه اتوبوس اضافی را بخصوص برای مقطع ابتدایی و کلاس اولی‌ها با آغاز سال جدید تحصیلی بطور ویژه ساماندهی کنیم.

وی تصریح کرد: با هماهنگی‌هایی هم که با نیروی انتظامی در شورای ترافیک تهران داشتیم، پیش‌بینی‌های لازم در استقرار نیرو و غیره برای توجه به همه ابعاد کار انجام شده است.

قالیباف درخصوص بدهی شهرداری به نهاد کتابخانه‌های کشور گفت: شهرداری به این نهاد بدهی ندارد.

شهردارتهران افزود: ما خودمان را در حوزه فرهنگ مسوول می‌دانیم، معضلی که همیشه بین آموزش‌وپرورش و شهرداری وجود داشته برطرف شد و تصمیم گرفتیم عوارضی که شهرداری باید به آموزش و پرورش می‌داد، پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: ما خودمان را در توسعه کتابخانه‌ها موظف می‌دانیم، الان شهرداری بخش عمده‌ای از کتابخانه‌ها را اداره کرده، می‌سازد یا زمین در اختیار آنها قرار می‌دهد.

قالیباف گفت: نظارت بر کتابخانه‌ها مسیر قانونی خود را دارد، بخشی که مربوط به حوزه سازمان فرهنگی هنری است، نظارت آن در حوزه کاری ما است و انجام می‌دهیم و بخشی هم برعهده دستگاه‌هایی همچون مدارس، مساجد، سازمان فرهنگ و ارتباطات، سازمان تبلیغات، وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و غیره است.

کد خبر 3532

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز