همشهری آنلاین: تشکیلات بسیج مردمی حشد الشعبی با پیشروی‌های سریع به عمق مواضع گروه تروریستی داعش در بخش غربی موصل اعلام کرد که رزمندگان این نیرو به ۵۰۰ متری فرودگاه راهبردی تلعفر در ۵ کیلومتری جنوب شهر تلعفر رسیده‌اند.

عملیات در موصل

به گزارش ایرنا، دو گروه مقاومت اسلامی کتائب حزب‌الله و سید‌الشهدا وابسته به الحشد الشعبی که به طور ویژه ماموریت بازپس گیری فرودگاه تلعفر به آنها واگذار شده است، در بیانیه‌های جداگانه‌ای اعلام کردند که هم اکنون تا فرودگاه تلعفر فقط 500 متر فاصله دارند.

براساس این بیانیه‌ها، در حال حاضر نیروهای الحشد الشعبی فرودگاه تلعفر را محاصره کرده و درگیری‌های شدید با عناصر تروریستی داعش در این منطقه ادامه دارد.

ستاد تبلیغات جنگ فرماندهی الحشد الشعبی از بامداد امروز (چهارشنبه 26 آبان) آزاد سازی روستای 'تل الرمح' در نزدیکی فرودگاه تلعفر را اعلام کرد.

متعاقب آن، بیانیه‌های دیگری منتشر شد که حاکیست که اغلب عناصر تروریستی داعش در فرودگاه تلعفر و حومه آن، روحیه مقاومت را از دست داده و در حال ترک مواضع خود هستند.

با توجه به پیشروی سریع نیروهای الحشد الشعبی انتظار می‌رود تا ساعات آینده بازپس گیری این فرودگاه راهبردی که مشرف به شهر تلعفر است، اعلام شود.

این درحالیست که برخی بیانیه‌های ستاد تبلیغات جنگ فرماندهی الحشد الشعبی تاکید کرده است که فرودگاه از حیث نظامی، تحت کنترل رزمندگان الحشد الشعبی قرار گرفته است.

کارشناسان نظامی در عراق، کنترل فرودگاه تلعفر را به مفهوم گام مهمی در راستای آزادسازی شهر تلعفر می‌دانند.

کد خبر 352911

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha