همشهری آنلاین: نیروهای عراقی پس از نبرد سنگین در تلعفر محله الظهور در بخش شرقی موصل را محاصره کردند.

تازه ترین تحولات نبرد موصل | نیروهای عراقی در آستانه ورود به شهر

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما تازه ترين تحو.لات نبرد موصل به شرح زير است:

13:45 یک منبع ارتش عراق از ادامه پیشروی نیروها به سمت مرکز موصل و عقب راندن اعضای گروه تکفیری - صهیونیستی داعش خبر داد. یکی از فرماندهان ارتش عراق اعلام کرد نیروهای ویژه تحت فرماندهی وی در حال بازرسی خانه ها در مناطق باز پس گرفته شده از گروه داعش ، عملیات تجسس برای یافتن اعضای این گروه و خودروهایی هستند که قرار بود برای حمله انتحاری از آنها استفاده شود.نیروهای عراقی روز یکشنبه همچنین محله الظهور در بخش شرقی موصل را محاصره کردند.
رسیدن این نیروها به حاشیه منطقه الظهور موجب شده است تا صدها غیرنظامی به دنبال پناه گرفتن در پشت خطوط نیروهای ارتش باشند.

13:35 ابومهدی المهندس معاون رئیس ستاد بسیج مردمی عراق گفت همه جوامع ساکن شهر تلعفر به زودی پس از آزادشدن آن از سیطره گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش به این شهر باز خواهند گشت.

13:20 نیروهای امدای عراقی با اتوبوس های ویژه، به بازگشت بیش از هزار آواره به خانه های خود در روستاهای الشوره و حمام العلیل در استان نینوا کمک کردند.وزارت مهاجرت و مهاجران عراق از بازگشت 1045 آواره روستاهای الشوره و حمام العلیل در استان نینوا به خانه های خود خبر داد. این مناطق به تازگی در عملیات موصل آزاد شده اند.

13:15 نیروهای ارتش و پلیس مرکزی عراق، در آستانه ورود به شهر موصل قرار گرفته اند به گونه ای که ساختمان های موصل را در یک کیلومتری خود مشاهده می کنند. این در حالی است که تک تیراندازان داعشی با کمین کردن در ورودیهای موصل، تلاش می کنند مانع پیشروی نیروهای ارتش عراق شوند. ارتش عراق و نیروهای بسیج مردمی، شهرها و مناطق اطراف موصل را آزاد کرده اند و در شرف آزادی موصل هستند.

11:12 نیروهای بسیج مردمی عراق راه ارتباطی و امداد رسانی داعش میان تلعفر عراق و الرقه سوریه را قطع کردند.

کد خبر 353123

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha