پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۷
۰ نفر

خبر > کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی‌ فعالیت‌های گوناگونی تدارک دیده است؛ یکی از این فعالیت‌ها دیدار بیش از ۷۰ نویسنده، شاعر و مترجم با مخاطبان کودک و نوجوان است.

دوچرخه شماره ۸۵۴

به گزارش روابط‌عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فكري، در بیست و چهارمین دوره‌ي هفته‌ي کتاب و كتاب‌خواني جمهوری اسلامی، قرار است پدیدآورندگان کتاب‌های کودک و نوجوان با سفر به شهرهای دور و نزدیک به گفت‌وگو با مخاطبان خود بپردازند.

این برنامه با هماهنگی اداره‌های کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌ها و همکاری ستاد هفته‌ی کتاب و با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی و تشویق مخاطبان به مطالعه صورت می‌گیرد.

براساس اين گزارش، در جلسه‌های دیدار نویسندگان و کودکان و نوجوانان، نویسنده‌ها برای مخاطبان خود کتاب می‌خوانند، با آن‌ها گفت‌وگو می‌کنند، به پرسش‌هایشان پاسخ می‌دهند و به نوشته‌های کودکان و نوجوانان گوش می‌سپارند و نکاتی را برای تقویت توانایی هنریشان در باره‌ی آثار خوانده‌شده گوشزد می‌کنند.

به گفته‌ي معاون توليد كانون پرورش فكري: «این جلسه‌ها به اقتضای زمان و موقعیت، ممکن است در مراکز کانون پرورش فكري یا مدرسه‌ها و در مرکز استان‌ها یا شهرها و روستاهای دورافتاده برپا ‌‌شوند. هم‌چنین جلسه‌هایی برای گفت‌وگو و تبادل نظر نویسنده‌های میهمان با کارشناسان، معلمان و مربیان نیز تشکیل می‌شود.»

معاون توليد كانون پرورش فكري، درباره‌ی زمان اجرای این طرح توضیح داد: «سفر نویسنده‌ها و برپایی این جلسه‌ها به مناسبت هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی، از چند روز قبل از شروع هفته‌ی کتاب آغاز شده و تا حدود دو هفته پس از هفته‌ی کتاب ادامه خواهد داشت.»

بر این اساس قرار است در طول اجرای این طرح کودکان و نوجوانان با نویسندگان، مترجمان و شاعرانی هم‌چون بیوک ملکی، مصطفی رحماندوست، شهرام شفیعی، ‌افسانه شعبان‌نژاد، طاهره ایبد، مهری ماهوتی، فریدون عموزاده‌خلیلی، عباس سپاهی‌یونسی، غلامرضا امامی، داوود امیریان و دیگر فعالان شناخته‌شده‌ی حوزه‌ي کتاب کودک و نوجوان دیدار کنند.

هفته‌ي کتاب و كتاب‌خواني، از 24 آبان آغاز شده و تا 1 آذر 1395 در سراسر کشور ادامه دارد.

کد خبر 352763

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha