همشهری آنلاین: معاون وزیر بهداشت گفت: تمام عوامل موثر بر دیابت به جز سن، قابل کنترل هستند و مردم برای جلوگیری از ابتلا و کنترل این بیماری باید در درجه اول، این عوامل را کنترل کنند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت

به گزارش وبدا، دکتر علی اکبر سیاری، با اشاره به اهمیت تشخیص، به عنوان اولین مرحله در کنترل بیماری ديابت  گفت: ما برای تشخیص به موقع نیاز به یک سیستم آماده داریم تا بتوانیم پیش از ابتلا و صرف هزینه‌های بالای درمان، بیماری را در مراحل اولیه کنترل کنیم.

سیاری از شبکه بهداشت در روستاها به عنوان یک سیستم خوب یاد کرد و افزود: متاسفانه این سیستم تا پیش از این در سطح روستاها متوقف شده بود و به شهرها نرسیده بود ولی در حال حاضر این پوشش به حاشیه شهرها و شهرها رسیده است و در تمام شهرهای کشور به جز تهران از پوشش مناسب برخوردار است.

وی با اشاره به ارایه خدمات بهداشتی درمانی به بیش از ۱۰ میلیون نفر در حاشیه شهرها و استفاده از کارشناس مراقب سلامت، کارشناس تغذیه و کارشناس روان در حوزه بهداشت خاطرنشان کرد: با این حال و با تمام این تمهیدات،گام اول در پیشگیری و کنترل دیابت این است که خود فرد مبتلا و در معرض خطر خواهان سلامت خود باشد.

وی گفت: در مورد بیماری دیابت عوامل زیادی مانند تغذیه، سن، کم تحرکی و خود مراقبتی تاثیرگذار هستند که به غیر از عامل سن، همه آن‌ها قابل کنترل هستند.

سیاری تاکید کرد: ما زمانی می‌توانیم در پیشگیری و کنترل دیابت موفق باشیم که مردم مسوولیت بیماری خود را بپذیرند و برای مهار آن اقدام کنند.تا خود مردم نخواهند برای کم تحرکی خود کاری کنند و تغذیه خود را بهبود دهند، نمی توان با تمام این تلاش ها، سلامت را به زور به آنها هدیه داد.

دکتر سیاری،  همچنین در پایان از صدور کارت ارزیابی سلامت برای ایرانیان در آینده نزدیک خبر داد.

کد خبر 352679

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha