همشهری آنلاین: رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین گفت: هیچ موردی از بیماری وبا مشاهده نشده است اما زائران لازم است که در هر شرایطی نکات بهداشتی را مد نظر داشته باشند که بدون هیچ گونه مشکلی سفر زیارتی و معنوی خود را به پایان برسانند.

رییس اتورژلانس کشور

به گزارش ايسنا، پیرحسین کولیوند با بیان اینکه وزارت بهداشت و کمیته بهداشت و درمان اربعین با جدیت موضوع حفظ سلامت زائران اربعین را در اولویت اقدامات خود قرار داده است، گفت: جلسه ای را با وزیر بهداشت کشور عراق داشتیم و در این جلسه پیرامون مسائل و موضوعات مربوط به سلامت و بهداشت زائران اربعین گفت وگو و بحث شد.

وي افزود: : تأمین امنیت سلامت زائران برای ما بسیار مهم است به گونه ای که متخصصان بهداشت و آموزش همگانی و پیشگیری از بیماری‌های واگیر در رسانه‌های ملی عراق حضور دارند و نکات مورد نیاز را به صورت روزانه به زائران از طریق این رسانه‌ها اعلام می‌کنند.

کولیوند با اشاره به اعزام نیروهای متخصص پزشک و پزشکان عمومی ایرانی به بیمارستان های عراق، خاطرنشان کرد: در بیمارستان های کربلا پزشکان متخصص و عمومی ما حضور دارند.

مشاور وزیر بهداشت تصریح کرد: همچنین مترجمان ما در این بیمارستان ها حضور دارند و خوشبختانه همکاری بسیار خوبی بین ما و طرف عراقی وجود دارد.

  • قرارگاه مشترک سلامت ایران و عراق ایجاد شد

وی افزود: همچنین قرارگاه مشترک سلامت ایران و عراق در سامرا، کربلا، نجف و بغداد ایجاد شده است که بتوان خدمت دهی بهتر و مطلوب تری به زائران اربعین داشته باشیم.

رئیس مرکز اورژانس کشور تأکید کرد: در این جلسه مقرر شد که صدور مجوز ورود بالگرد و آمبولانس هوایی و تسهیلات لازم به فرودگاه های عراق و پذیرش رایگان زائران ایرانی در ایام اربعین در بیمارستان های اربعین تسهیل شود.

وی افزود: همچنین در این جلسه مقرر شد که صدور ویزای مکرر برای نیروهای اورژانسی تسهیل شود و مسیرهای امدادی برای عبور آمبولانس های ایرانی تعیین شود.

رئیس کمیته بهداشت و درمان اربعین تصریح کرد: موضوع تهویه موکب ها برای ما مهم است و در جلسه با وزیر بهداشت عراق این موضوع با جدیت مطرح شد.

وی اذعان داشت: لازم است که به گروه آسیب پذیر کمک بیشتری شود و در این راه به زائران آموزش های دقیقی برای مراقبت از خود داده شود.

کولیوند اظهار داشت: همچنین در راستای خدمت دهی بهتر به زائران عزیزمان در بیمارستان های کربلا عمل های جراحی توسط پزشکان و جراحان ایرانی انجام می شود.

کد خبر 352664

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha