همشهری‌آنلاین: دونالد ترامپ، رئیس جمهور بعدی آمریکا گفت: سیاستمداران ما مردم را در حوزه جنگ مایوس کرده‌اند، پانزده سال درگیر جنگ خاورمیانه هستیم و تاکنون شش تریلیون دلار هزینه کرده‌ایم.

 دونالد ترامپ در مصاحبه اختصاصی با تلویزیون سی بی اس که نخستین مصاحبه تلویزیونی او پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری بود در پاسخ به سوالی درباره عملکرد دولتمردان آمریکا گفت:« سیاستمداران ما برای مدتی طولانی، مردم را مایوس کرده‌اند. آنها، مردم را در زمینه اشتغال مایوس کرده‌اند. آنها حتی در حوزه جنگ نیز مردم را مایوس کرده‌اند. ما از 15 سال پیش در این جنگ (در منطقه خاورمیانه) درگیر هستیم. ما شش تریلیون دلار در منطقه غرب آسیا هزینه کرده ایم. ما با این پول می‌توانستیم کشورمان را دو مرتبه از نو بازسازی کنیم. به وضع جاده ها، پل‌ها، تونل‌ها و فرودگاه‌هایمان نگاه کنید که شبیه مکان‌های ازرده خارج است. این وضع (نتیجه انتخابات) رد وضعیتی است که در طول مدتی طولانی پیش آمده است.»

ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا عملکرد او در دوران ریاست جمهوری‌اش همانند پیروزی‌اش مردم را متعجب خواهد کرد گفت:« من عملکردی بسیار خوب خواهم داشت البته بسته به این‌که چه شرایطی پیش بیاید. در برخی مواقع باید شدیدتر برخورد کرد. وقتی به دنیا نگاه می کنم می‌بینم که چگونه کشورهای مختلف از وضع ما بهره‌برداری می کنند. با افتخار می‌گویم که اولویت اول من آمریکا خواهد بود. عملکرد من به این صورت نخواهد بود که همانند گذشته باشد یعنی وضعی که براساس آن، ما این کشور را از دست می‌دادیم. ما در حال باخت بودیم. ما کشور را از دست داده‌ایم. علت پیروزی من در انتخابات نیز همین مسئله بود. من به‌ راحتی توانستم در انتخابات پیروز شوم. ما به پیروزی بسیار بزرگی دست یافتیم.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،ترامپ در پاسخ به این سوال که آیا از لفاظی‌های دوران رقابت‌های انتخاباتی اش در زمان حضور در کاخ سفید استفاده خواهد کرد گفت..:گاهی لازم است از لفاظی‌های خاصی استفاده شود تا مردم انگیزه پیدا کنند. من نمی خواهم فقط یک شخصیت کوچک خوب باشم که لحن ثابتی داشته باشد. البته در بسیاری از موارد من همین‌طور خواهم بود. بی‌تردید من می‌توانم این‌طور باشم. این کار آسان است. رفتار این‌گونه، آسان‌تر است. باید صادقانه بگویم که این‌گونه بودن، آسان‌تر است. 

کد خبر 352623

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha