دوشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
۰ نفر

سارقی تکرو طی مدت کوتاهی با کج کردن درِ ۱۰۰خودرو، پخش‌صوت و باتری آنها را سرقت کرد اما سرانجام دستگیر شد.

متهم

چندي قبل مردي به كلانتري 103گاندي رفت و گفت كه به ‌خودرواش دستبرد زده شده است. او گفت: براي چند دقيقه خودروام را كنار خيابان پارك كردم اما همين كه برگشتم ديدم درِ آن تخريب و پخش صوت خودرو از داخل آن سرقت شده است. او ادامه داد: پخش صوت خودروام را مدتي قبل حدود يك ميليون تومان خريده بودم و علاوه بر آن درِ خودروام نيز كج شده و خسارت زيادي به آن وارد شده است.

با ثبت اين شكايت، افسران تجسس كلانتري تحقيقات خود را براي شناسايي عامل اين سرقت آغاز كردند. آنها نخست به محل وقوع حادثه رفتند. در جريان بررسي‌ها معلوم شد در آن اطراف چند دوربين مداربسته قرار دارد كه به محل سرقت مشرف است و ممكن است لحظه سرقت ضبط شده باشد. بازبيني تصاوير مرد جواني را نشان مي‌داد كه در اقدامي برق‌آسا با پايش درِ خودروي شاكي را كج كرده و به آن دستبرد زده است. او هنگام فرار سوار يك پژو206 شد و گريخت.

اين سرقت به شكلي كاملا حرفه‌اي انجام شده بود و اين احتمال وجود داشت كه سارق تكرو در سرقت‌هاي ديگري نيز دست داشته باشد. به اين ترتيب با استفاده از تصاوير به‌دست آمده تلاش‌ها براي دستگيري وي آغاز شد. افسران تجسس تصوير اين متهم را با ده‌ها مجرم سابقه‌دار ديگر مطابقت دادند تا اينكه سرانجام به اطلاعاتي درباره هويت وي دست يافتند. شواهد به‌دست آمده نشان مي‌داد كه مخفيگاه او در مهرشهر كرج است؛ به اين ترتيب گروهي از مأموران در عملياتي ضربتي وي را دستگير كردند. در جريان بازرسي از مخفيگاه متهم تعدادي اموال مسروقه شامل پخش صوت و باند خودرو كشف شد.

  • اعتراف به ده‌ها سرقت

وقتي بازجويي‌ها از متهم آغاز شد، او گفت كه از 6‌ماه قبل دستبرد به ‌خودروهاي پارك‌شده در كنار خيابان را آغاز كرده است. او گفت: سوار بر خودروي 206 از كرج به تهران مي‌آمدم و در خيابان‌هاي شمال شهر پرسه مي‌زدم و خودروهايي را كه در محل‌هاي خلوت پارك شده بود، انتخاب مي‌كردم. سپس خيلي سريع در آنها را كج كرده و پخش صوت، باتري يا باندهاي آن را مي‌دزديدم.

در اين مدت به 100خودرو در خيابان‌هاي بلوار آفريقا، خيابان گلشهر، نور، ميرداماد و... دستبرد زدم و هر كدام از اموال مسروقه را بين 50تا 70هزار تومان به 2مالخر فروختم. اما اين همه اعترافات سارق تكرو نبود، چرا كه او در ادامه به سرقت از خانه‌اي اعياني در منطقه اختياريه نيز اعتراف كرد و گفت:

2‌ماه قبل خانه‌اي اعياني در اختياريه را براي سرقت انتخاب كردم و چند روز آنجا را تحت نظر گرفتم تا اينكه وقتي هيچ يك از ساكنان خانه در آنجا نبودند، نقشه سرقت را عملي كردم. آن روز سوار بر يك پيكان وانت به آنجا رفتم و در نبود صاحب خانه با خيال راحت همه وسايل با ارزش را سرقت كردم. براساس اين گزارش با تكميل تحقيقات مقدماتي پرونده اين متهم به پايگاه سوم پليس آگاهي فرستاده شد و تحقيقات در اين‌ زمينه همچنان ادامه دارد.

کد خبر 352006

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha