یکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۹
۰ نفر

تصادف ساختگی با خودروهای مدل بالا بهانه‌ای بود تا دزد حرفه‌ای در یک چشم برهم زدن گردنبند راننده‌ها را قاپیده و فرار کند.

متهمان

تحقيقات در اين خصوص از روز 28آبان‌ماه با شكايت راننده يك خودروي مدل بالا شروع شد. وي در توضيح ماجرا گفت: ساعت 16در بزرگراه صدر سوار ماشينم بودم كه ناگهان يك دستگاه موتورسيكلت هوندا125قرمزرنگ با 2سرنشين به آينه ماشينم برخورد كرد. ترك‌نشين موتور با اشاره از من خواست شيشه ماشين را پايين آورم تا ميزان خسارت وارد شده به آينه ماشينم را بررسي كند.

اما من فكرش را نمي‌كردم كه همه اينها نقشه باشد. به محض اينكه شيشه را پايين آوردم ناگهان او گردنبندم را كه در حدود 10ميليون تومان ارزش داشت، از گردنم قاپيد. هنگام سرقت دست سارق را گرفتم و حتي در كشمكش، ساعت مچي او پاره شد اما درنهايت او با سرقت گردنبندم به همراه همدستش فرار كرد.

هنوز چند روزي از اين شكايت نگذشته بود كه چندين نفر راهي اداره پليس شدند و اعلام كردند در دام 2سارق گردنبند‌قاپ گرفتار شده‌اند. متهمان با شگرد تصادف ساختگي از راننده خودروهاي مدل بالا سرقت مي‌كردند كه تيمي از كارآگاهان اداره هجدهم تحقيقات خود را براي شناسايي و دستگيري متهمان شروع كردند. با توجه به سريالي‌بودن سرقت‌ها، كارآگاهان احتمال دادند كه متهمان سابقه‌دار باشند، به اين ترتيب با كمك مالباخته‌ها به چهره‌نگاري پرداختند و به مجرمي سابقه‌دار به نام بابك رسيدند.

اين جوان 28ساله به اتهام گردنبند‌قاپي و زورگيري بارها به زندان رفته بود و تبحر خاصي در اين خصوص داشت. با شناسايي بابك، مأموران پاتوق‌هاي احتمالي وي را زيرنظر گرفتند و در تجسس‌هاي خود پي بردند كه وي به‌تازگي اقدام به خريد يك ويلا در منطقه شهريار كرده است. با شناسايي مخفيگاه وي، كارآگاهان نهم آبان‌ماه متهم را هنگام خروج از مخفيگاهش درحالي‌كه سوار بر ماشينش بود، دستگير كردند.

بابك كه به‌تازگي و با سپردن وثيقه از زندان آزاد شده بود، در بازجويي‌ها به ده‌ها فقره گردنبندقاپي به شيوه تصادف صوري يا زورگيري با همدستي دوستش اقرار كرد. بابك درخصوص شگرد سرقت‌هايش به كارآگاهان گفت: بيشتر سرقت‌ها را از راننده خودروهاي مدل بالا مانند بنز، هيوندا، خودروهاي شاسي بلند و... انجام مي‌داديم. شگردمان اين بود كه با ايجاد تصادف ساختگي آنها را مجبور به توقف مي‌كرديم. بعد سعي مي‌كردم در يك چشم برهم زدن گردنبند راننده را بقاپم اما اگر موفق به سرقت نمي‌شديم، با تهديد سلاح سرد دست به زورگيري مي‌زديم. پس از اقرار متهم ‌همدست وي نيز دستگير شد. به گفته سرهنگ يوسف‌وند، رئيس پايگاه يكم پليس آگاهي تهران متهمان به ده‌ها فقره گردنبندقاپي اقرار كرده اند.

کد خبر 353153

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha