گستره عملیات مبارزه با عرضه کالای قاچاق به فضای مجازی هم رسید.

مبارزه با عرضه کالای قاچاق به فضای مجازی هم رسید.

با جدي‌تر شدن مبارزه با عرضه قاچاق كالا كه به‌صورت گسترده در بازارهايي مانند مواد آرايشي و بهداشتي، موبايل و لوازم خانگي اجرايي شد، بخشي از فعاليت عرضه كالاي قاچاق به فضاي مجازي نيل پيدا كرد و اكنون ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز، بر آن است تا با اين شيوه قاچاق نيز مقابله كند.

معاون فرهنگي و پژوهش ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز، مي‌گويد: اين ستاد به موضوع «قاچاق در فضاي مجازي» وارد شده و واحدي با عنوان «مبارزه با قاچاق كالا در فضاي مجازي» تشكيل داده است. به گفته سيدمحمدرضا عبادي، كارگروه فرهنگي- اجتماعي ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز نيز در حال تدوين پيوست فرهنگي، تبليغي و رسانه‌اي براي اجراي اين برنامه است.

به گزارش ايرنا، معاون ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز با تأكيد بر افزايش حجم عمليات مبارزه عليه دانه‌درشت‌ها و باندهاي قاچاق، مي‌گويد: آمار دستگاه‌هاي كاشف نشان مي‌دهد عمليات مبارزه با قاچاق به‌صورت جدي دنبال مي‌شود و اين عمليات موجب شده بخشي از فعاليت قاچاق به فضاي مجازي نيل پيدا كند.

عبادي به ماهيت تشكيل كارگروه فرهنگي- اجتماعي ستاد اشاره و تصريح مي‌كند: براساس ماده 14قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز، دستگاه‌هاي تبليغي، فرهنگي، پژوهشي و آموزشي موظفند برنامه‌هاي فرهنگي، آموزشي، تحقيقاتي و ترويجي را براساس سياست‌هاي ابلاغي شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي و اولويت‌هاي ستاد با هدف افزايش كيفيت توليدات داخلي، ارتقاي فرهنگ عمومي براي گرايش به استفاده از كالاي توليد داخلي و جلوگيري از مصرف كالاي قاچاق، اجرا كنند.

معاون ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز ادامه مي‌دهد: برحسب اين قانون، كارگروه فرهنگي - اجتماعي ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز با حضور دستگاه‌هاي عضو و همچنين وزارتخانه‌هاي فرهنگ و ارشاد اسلامي، آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و همچنين سازمان‌هاي خبرگزاري جمهوري اسلامي(ايرنا)، صدا و سيما و تبليغات اسلامي تشكيل شده است.

عبادي درباره ماموريت عمده اين كارگروه گفت: اين ماموريت در 2بعد تعريف شده؛ يك بعد ارتقاي فرهنگ عمومي براي گرايش و استفاده از كالاي توليد داخل و بعد ديگر، جلوگيري از مصرف كالاي قاچاق. به‌عبارتي ديگر، در اين كارگروه هدف جلوگيري از تقاضا براي كالاي قاچاق دنبال مي‌شود.

معاون ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز گفت: اين كارگروه پيوست فرهنگي-تبليغي ماموريت‌هاي ملي ستاد مركزي مبارزه با قاچاق كالا و ارز را تدوين مي‌كند؛‌ به‌عنوان نمونه، در اين كارگروه پيوست فرهنگي مبارزه با قاچاق در سطح عرضه، مبارزه با قاچاق پوشاك و همچنين طرح رجيستري (كدداركردن تلفن‌هاي همراه) تدوين شده است.

کد خبر 352934

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha