یکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۲
۰ نفر

یک روز پس از بازداشت یک کلاهبردار در مشهد که بلیت‌های هوایی جعلی اربعین را فروخته بود، یک مقام مسئول در پلیس فتا نیز درباره این موضوع هشدار داد.

 رئيس پليس فتاي استان البرز با اشاره به برخي كلاهبرداري‌هاي اينترنتي به بهانه ثبت‌نام اربعين از طريق سايت‌هاي جعلي گفت: هموطنان حتما از طريق سامانه ثبت‌نام زيارت اربعين (سماح) ثبت‌نام كنند.سرهنگ محمد اقبالي با بيان اينكه فعاليت سايت‌هاي جعلي و تقلبي يكي از مهم‌ترين شگردهاي مجرمانه‌اي است كه در ايام مناسبتي انجام مي‌شود، افزود:زائران هنگام پرداخت هزينه به‌صورت اينترنتي، نكات ايمني را رعايت و حتي الامكان از مكان‌هاي مورد اعتماد براي ثبت‌نام و پرداخت‌هاي اينترنتي استفاده كنند. مجرمان با طراحي سايت‌هايي شبيه سايت‌هاي اصلي كه درگاه‌هاي بانكي جعلي نيز دارد اقدام به سرقت اطلاعات كارت بانكي افراد كرده و براي اخذ اطلاعات حساب شهروندان مثل رمز عبور و اطلاعات بانكي، كاربران را به صفحات جعلي موسوم به فيشينگ مي‌كشانند. وي با تأكيد بر هوشيار بودن مردم درخصوص آگهي‌ها و پيامك‌هايي كه به‌نظر جذاب و خارج از قوانين سازمان حج و زيارت است، افزود: تمام سايت‌هاي مهم و حفاظت شده در صفحه‌هاي اينترنتي خود از پروتكل https استفاده مي‌كنند. همچنين شهروندان از ارائه مدارك هويتي از قبيل گذرنامه به افراد غيرمسئول خودداري كرده و اسكن مدارك خود را نيز به مكان‌هاي مجاز ثبت‌نام ارسال كنند.

  • بدون گذرنامه نياييد

همزمان رئيس پليس ايلام نيز با تأكيد بر اينكه در پاسگاه‌هاي قبل از شهر مهران مدارك زائران اربعين كنترل شده و از ورود افراد بدون گذرنامه و ويزا به شهر مهران جلوگيري مي‌شود، گفت: رواديد زائران حسيني در محل‌هاي ورودي استان به‌ويژه شهرهاي منتهي به مرز مهران كنترل و از ورود افراد بدون رواديد به داخل شهرها جلوگيري خواهد شد؛ بنابراين از مردم مي‌خواهيم بدون گذرنامه و ويزا به سوي مرزهاي نيايند. فرمانده مرزباني كشور نيز با بيان اينكه در روزهاي پاياني شاهد حجم مراجعات به مرزها و شلوغ شدن پايانه‌هاي مرزي هستيم، تأكيد كرد: زائران اربعين سفر خود را به روزهاي آخر موكول نكنند و با توجه به برخي كمبودها در آن‌سوي مرز بهتر است زودتر براي عزيمت به اين سفر اقدام كنند.

  • زائران با 112 تماس بگيرند

براي اربعين امسال از جمعيت هلال‌احمر و سازمان امداد و نجات ۳۴۰ نفر به همراه ۲۶ دستگاه آمبولانس به عراق فرستاده مي‌شوند. زائران محترم در هرجاي مسير كه باشند مي‌توانند با شماره‌گيري ۱۱۲ درطول شبانه روز با سازمان امداد و نجات در تماس باشند، همكاران ما در نزديك‌ترين پايگاه در اسرع وقت در محل حاضر مي‌شوند و امدادرساني مي‌كنند. بيشترين ميزان حوادث به‌دليل تصادفات جاده‌اي است. توصيه من اين است كه زائران ضمن مراقبت، حتما در طول مسير استراحت داشته باشند.بيماراني هم كه قصد سفر دارند حتما داروهاي خود را همراه ببرند و راديو اربعين را هم كه به‌صورت آنلاين پخش مي‌شود گوش دهند.

کد خبر 351744

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha