همشهری آنلاین: عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه راهپیمایی عظیم اربعین حسینی با حضور میلیونی مسلمانان به یک حرکت دشمن‌ستیز تبدیل شده است، گفت: امروز دست‌های پنهانی همچون تشیع انگلیسی می‌خواهد راهپیمایی اربعین را که اکسیر وحدت و الفت جامعه اسلامی است دچار تفرقه و اختلاف کند.

به گزارش همشهري آنلاين، دكتر محسن اسماعیلی در همایش بین‌المللی توجیهی آموزشی ویژه خادمان راهپیمایی اربعین حسینی که در سالن همایش‌های فرهنگسرای «بهمن» برگزار شد، گفت: مراسم اربعین محدود به یک منطقه نیست بلکه این مراسم به یک حرکت سیاسی - عبادی و دشمن‌ستیز در جهان تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه راهپیمایی اربعين، نماد اتحاد و همدلی شیعیان است، تصریح کرد: مراسم اربعین حسینی به منظور عشق و محبت شیعیان به آقا ابا عبدالله (ع) همه ساله باشکوه و عظمت بیشتری انجام می‌شود. با این حرکت، عشق به خدا، اهل بیت (ع) و رسول خدا (ص) را به نمایش می‌گذاریم تا برای دشمنان خدا و ستمگران درس عبرت باشد.

استاد دانشگاه تهران با بيان اينكه همه زائران در مراسم راهپیمایی با معرفت عزاداری کرده و با اتحاد و همدلی از ایجاد تفرقه جلوگیری کنند، خاطرنشان كرد: دشمنان اسلام براي ايجاد اختلاف بین شيعيان و اهل سنت، سخت در تلاش هستند؛ اين درحاليست كه در مراسم اربعین حسینی، شیعیان و اهل سنت در کنار هم بدون هیچ مشکلی مشغول عزاداری هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بيان اينكه حضور پرشور مسلمانان در مراسم اربعین حسینی دشمن را عصبانی می‌کند، خطاب به شرکت‌کنندگان گفت: هر گامی که در راهپیمایی اربعین برمی‌دارید ساده تلقی نکنید چراکه در قرآن آمده است «در راهپیمایی‌هایی که دشمنان دین را عصبانی می‌کند هر گام آن یک عمل صالح است».

اولین همایش بین‌المللی توجیهی آموزشی ویژه خادمان راهپیمایی اربعین حسینی با عنوان «بیا تا برویم» با شرکت جمعی از زائران 14 کشور اسلامی در سالن همایش‌های شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار شد.

کد خبر 351541

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha