همشهری آنلاین: دو شهروند مالزی که قصد پیوستن به گروه تروریستی داعش در سوریه را داشتند پس از بازگردانده شدن از ترکیه توسط بخش ویژه مبارزه با تروریسم پلیس مالزی در فرودگاه بین المللی شهر کوالالامپور بازداشت شدند.

بازداشت ۲ تروریست داعش در فرودگاه مالزی

به گزارش ایرنا، خالد ابوبکر بازرس کل پلیس مالزی روز جمعه گفت که این افراد پس از اینکه اخراج توسط مقامات ترکیه، در فرودگاه مالزی بازداشت شدند.

بر اساس این گزارش، این دو نفر قصد داشتند از طریق ترکیه وارد خاک سوریه شوند.

بازرس کل پلیس مالزی گفت که یکی از این افراد از ایالت 'جوهور' در جنوب این کشور و دیگری نیز از ایالت 'ساراواک' در بخش شرقی مالزی بودند که هر دو توسط 'محمد وندی محمد جدی' به عضویت داعش درآمده بودند.

'محمد اندی محمد جدی' شهروند مالزیایی است که به عضویت گروه تروریستی داعش درآمده و به صورت فعال اعضاء جدیدی برای این گروه تروریستی جذب می کند.

به نوشته تارنمای 'نیو استریت تایمز'، خالد ابوبکر با این عنوان که این افراد خود را از راه زمینی به بانکوک و 28 اکتبر (هفتم آبان) به استانبول رساندند، گفت که این دو تروریست توسط مقامات فرودگاهی ترکیه دستگیر و یک روز بعد به مالزی بازگردانده شدند.

این مقام پلیس مالزی، این دستگیری را نتیجه همکاری بخش اطلاعات پلیس مالزی با مقامات ترکیه عنوان کرد.

مالزی از سال 2013 تاکنون حدود 250 تروریست را دستگیر کرده و با تقویت قوانین داخلی خود تلاش می کند مانع گسترش فعالیت های تروریستی در این کشور شود

دولت مالزی به تازگی از ترکیب ارتش، پلیس و گشت دریایی نیروی ویژه جدیدی موسوم به 'ان.اس.او.اف' برای مقابله سریع با تهدیدات تروریستی تشکیل داده است.

تداوم بازداشت تروریست ها در مالزی در حالی ادامه دارد که این کشور مدعی است برنامه بازپروری موثری برای از بین بردن تفکرات تروریستی دارد و کشورهای زیادی خواستار استفاده از تجربیات این کشور هستند.

کد خبر 351533

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha