همشهری آنلاین: وزیر بهداشت بر افزایش خدمات درمانی به شهرستان‌های استان تهران تاکید کرد.

سفر وزیر بهداشت به شهرستان های استان تهران

به گزارش ايرنا، دكتر سيد حسن هاشمي، در حاشیه بازدید از بیمارستان‌های سوم شعبان و حضرت فاطمه(ص) شهرستان دماوند استان تهران با تاکید بر اینکه هرچه خدمات درمانی به شهرستان‌های استان تهران افزایش یابد، فشار روی پایتخت در این حوزه کمتر می‌شود گفت: دولت تدبیر و امید به این مهم توجه ویژه‌ای دارد تا اقشار کم درآمد جامعه نیز از امکانات مناسب درمانی و بهداشتی برخوردار باشند.

وي افزود: دولت از ورود بخش خصوصی به حوزه درمان و ساخت مراکز درمانی حمایت می‌کند.

وزير بهداشت تصریح کرد: باید بیمارستان حضرت فاطمه(ص) دماوند به مراکزی همچون خدمات دیالیز و تخصصی زنان، خدمات دندانپزشکی و درمانگاه تخصصی مجهز شود.

وي با اشاره به نیاز بیمارستان سوم شعبان این شهرستان به اتاق عمل و بخش سی تی اسکن تصریح کرد: بخش جراحی این بیمارستان نیز باید توسعه یابد.

هاشمی تاکید کرد: هر چه در شهرستان‌های اطرف تهران همچون دماوند، ورامین، رباط کریم و ... سرمایه گذاری کنیم، هم برای مردم این منطقه و هم برای تهران مفید است زیرا از رفت و آمدهای غیرضروری کاسته شده و حجم ترافیک کاهش می‌یابد.

وزیر بهداشت از همکاری دولت و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به منظور افزایش خدمات بهداشتی و درمانی به مردم شهرستان دماوند خبر داد و گفت: مهمتر از وجود مراکز درمانی، بهره مندی از نیروی متخصص و بخش‌های تخصصی از جمله آزمایشگاه، رادیولوژی و ... است.

وی با بیان اینکه هدف وزارت بهداشت، تجهیز شهرستان دماوند به خدمات درمانی و بهداشتی مناسب است تاکید کرد: این امر به معنای توجه نکردن به شهرستان پردیس نیست ولی مستلزم توجه مسئولان این شهرستان و تخصیص ردیف بودجه لازم است.

هاشمی خاطرنشان کرد: مسکن مهر با همه برکات، کاستی‌هایی نیز داشته است چرا که برای ایجاد شهری با جمعیت 500 تا 700 هزار نفر باید خدمات اولیه از جمله مراکز درمانی پیش‌بینی می‌شد.

وی ابراز امیدواری کرد که با تصمیم مجلس در قالب قانون بودجه، اعتبار لازم برای ساخت مراکز درمانی در شهرستان پردیس و سایر سایت‌های مسکن مهر در نظر گرفته شود.

وزیربهداشت، به منظور بازدید از مراکز، بهداشتی، درمانی و بیمارستانی دماوند به این شهرستان سفر کرده است.

کد خبر 351468

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha