همشهری آنلاین: فرمانده مرکز آموزش‌های تخصصی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) آجا از ارائه آموزش‌های تخصصی پدافند هوایی به سایر نیروهای مسلح کشورمان در این مرکز آموزشی خبر داد.

شهروز شجاعی

امیر سرتیپ دوم ستاد شهروز شجاعی راد در گفتگو با ایرنا، ضمن عنوان این مطلب به تشریح وظایف و فعالیت‌های این مرکز پرداخت و در پاسخ به سؤالی در خصوص اهداف و ماموریت‌های مرکز موصوف گفت: شرح وظیفه و مسئولیتی که از سوی ارتش جمهوری اسلامی ایران به این مجموعه محول گردیده، ارائه آموزش تمامی تخصص‌ها در سطح قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) و در مقاطع مختلف است.

وی ادامه داد: در راستای اجرای این ماموریت، فرماندهی آموزش‌های تخصصی قرارگاه دارای پنج زیرمجموعه آموزشی شامل: دانشکده آموزش سامانه‌های پدافندی، دانشکده آموزش زبان‌های خارجی، دانشکده آموزش تخصص‌های پشتیبانی خدمات رزمی، دانشکده آموزش الکترونیک و الکترومکانیک و دانشکده آموزش عالی رسته ای است که ما فعالیت‌های خود را در قالب این پنج دانشکده آغاز کرده‌ایم.

امیر شجاعی راد در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص دانشکده سامانه‌های پدافند هوایی اظهار داشت: ماموریت این دانشکده آموزش تمامی سلاح‌های پدافند زمین پایه است که بر اساس ابلاغیه ستاد کل نیروهای مسلح آموزش تمامی این گونه‌ سلاح‌ها باید تحت لیسانس فرماندهی آموزش‌های تخصصی قرارگاه پدافند هوایی صورت پذیرد که بر همین اساس ما هم آموزش‌های نیروهای مختلف ارتش، سپاه و بسیج را در این حوزه بر عهده داریم.

وی افزود، در دانشکده سامانه‌های پدافندی، تمامی آموزش‌های سامانه‌های موجود در شبکه یکپارچه پدافند و هر سامانه جدید داخلی و خارجی، پس از تولید و ساخت توسط متخصصان وارد ساختار پدافند هوایی کشور می شود، انجام می پذیرد.

کد خبر 350201

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha