همشهری آنلاین: فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در دومین یادواره هفت شهید گمنام و ۲۶ شهید جاویدالاثر شهرستان نوشهر گفت: پدافند هوایی کشور با بهره گیری از سامانه های بومی ساخت جوانان ایران تاکنون توانسته به صورت منسجم و یکپارچه از حریم هوایی ایران دفاع کند.

اسماعیلی

به گزارش ایرنا ، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی پنجشنبه شب در این مراسم که در گلزار شهدای نوشهر برگزار شد، با اشاره به دستگیری سرنشینان 2 شناور نظامی استکبار در دی ماه سال گذشته اظهارداشت: پدافند هوایی ایران هفت هواپیمای اف 18دشمن را که برای رهایی سرنشیان این 2 شناور اقدام کرده بودند ، مجبور به عقب نشینی کرد.

وی افزود: نیروهای پدافند هوایی کشور با استفاده از تجربه هشت سال دفاع مقدس و با بهره گیری از علم و تعهد جوانان هوشیار و شجاع تمامی پروازهای هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین را در منطقه برای تامین امنیت کشور رصد می کند.

وی مهم ترین دارایی کشور را نیروی انسانی مخلص، متعهد و متخصص مردمی دانست و افزود: در این راستا وحدت ملی از هر سیستم و موشکی در برابر دشمن موثرتر خواهد بود.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: امروز دشمن به خاطر وحدت حاکم بر کشور و به برکت خون شهدا قادر به رویارویی مستقیم با ایران اسلامی نیست و همواره به دنبال خدعه و نیرنگ است.

امیر سرتیپ اسماعیلی با اشاره به پرواز و عبور هواپیمایی خارجی از آسمان ایران افزود : در سه سال گذشته روزانه یک هزار فروند هواپیماهای خارجی از فضای ایران به عنوان امن ترین آسمان خاورمیانه عبور می کنند این در حالی است که پیش از این حداکثر یکصد فروند هواپیما از این مسیر عبور می کردند که این مهم مرهون نظارت کامل و دقیق پدافند هوایی کشور است.

وی ادامه داد: در سال های دور مراکز پدافند هوایی در 400 نقطه از کشور بود که در سه سال گذشته به سه هزار و 700 نقطه افزایش یافته است.

امیر سرتیپ اسماعیلی تاکید کرد: نیروهای نظامی و انتظامی ایران از تمامی زیر ساخت ها و مراکز هسته ای کشور با تمام توان و بی وقفه حفاظت می کنند.

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت : مقاومت مردم در کنار تجهیزات خوب موجب ترس دشمنان می شود و امروز نیز نیروهای مردمی ما درسوریه و عراق قابلیت مبارزه با تروریست ها را دارند.

وی با بیان این که برای هر پست مدیریتی در کشور 70 شهید تقدیم شده است، افزود: همه مسئولان مدیون خون این شهدا هستند و باید در برابر استکبار جهانی ایستاد.

در این یادواره که مسئولان و خانواده های معظم شهدا حضور داشتند مداحان اهل بیت به مداحی و نوحه خوانی پرداختند.

کد خبر 345864

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha