همشهری آنلاین: کسب و کار طلایی همکاری میان داعش و مافیا موضوع گزارش روزناه لامستما است که در آخرین سطرهای آن آمده است: تنها یک دولت و یا یک ابرقدرت قادر به حرکت دادن چنین ترافیک و قاچاق پیچیده‌ای است و نه تروریست‌ها.

آثار باستانی

روزنامه ایتالیایی 'لاستمپا' در گزارشی با عنوان 'آثار باستانی در قبال سلاح، کسب و کار طلایی همکاری میان داعش و مافیا در ایتالیا ' از همکاری میان سازمان جنایی مافیا در ایتالیا با گروه تروریستی داعش در خرید و فروش اسلحه و آثار باستانی ربوده شده پرده برداشت.

به گزارش ایرنا به نقل از لاستمپا، شهر بندری 'جویا تائورو' در جنوب ایتالیا تبدیل به مرکز خرید و فروش و معامله آثار باستانی ربوده توسط داعش در لیبی شده است، جاییکه گروه‌های مافیایی 'اندرنگتا' و 'کامورا ' به معامله و خرید و فروش آثار باستانی ربوده شده از لیبی توسط عناصر داعش پرداخته و به آنها سلاح تحویل می‌دهند.

این روزنامه نوشت: افراط گرایان داعش از طریق همکاری با گروه مافیایی اندرنگتا اثار باستانی ربوده شده از لیبی را در ایتالیا با اسلحه (کلاشینکوف، آر پی جی ضد تانک) معامله می‌کنند. این سلاح‌ها توسط مافیای روسیه از 'مولداوی' و 'اوکراین' به ایتالیا می‌رسد. واسطه‌ها و فروشندگان این سلاح‌ها نیز متعلق به خانواده‌های اندرنگتا در 'لامتزیا' و 'کامورا' در کامپانیا در جنوب ایتالیا هستند. حمل و نقل نیز توسط مافیایی چینی از طریق کشتی‌ها و کانتینرهایشان تضمین می‌شود.

خبرنگار این روزنامه که خود را به عنوان یک خریدار بالقوه و کلکسیونیست آثار باستانی معرفی کرده و در پی کشف ارتباط میان مافیا و داعش بود، در این گزارش به روایت داستان خود در میان جنایتکاران مافیایی و افراطگرایان پرداخته و نوشت: افراط گرایان داعش آثار باستانی را از مناطق تحت کنترل خود در لیبی ربوده و در پی فروش آن به خریداران بالقوه با همکاری مافیا هستند.

در ادامه آمده است: آنها در ازای فروش آثار باستانی، سلاح دریافت می‌کنند. قبلا مرکز این مبادلات در شهر ناپل بود اما اکنون به بندر جویا تائورو منتقل شد. افزایش مهاجرت‌های غیر قانونی از مسیر مدیترانه منجر به کنترل بیشتر آب‌های جنوب ایتالیا توسط پلیس شده است. قاچاقچیان آثار باستانی حتی به فروش آثار ربوده شده در خاورمیانه نیز با قیمت بیشتر می‌پردازند.

این روزنامه افزود: ائتلاف باورنکردنی میان داعش و گروه مافیایی اندرنگتا ایتالیا در هر گامی قابل روعیت است. تا مدتی پیش خریداران آمریکایی، موزه‌ها و مجموعه‌داران خصوصی به خرید آثار می‌پرداختند اما از زمانی که کشف کردند که این پول‌ها برای خرید سلاح برای داعش است، امریکایی‌ها همه چیز را متوقف کردند و اکنون مشتریان این آثار در روسیه، چین، ژاپن و امارات هستند.

خبرنگار لاستمپا داستان خود را برای دو مشاور بین‌المللی امنیتی تعریف کرد و آنها نیز پیشنهاد یک مسیر دیگری را دادند که به سوی یک خیمه‌شب‌بازی تکان دهنده دیگری می‌برد. قاچاق آثار باستانی در حقیقت توسط سرویس‌های روسیه و وارثین Kgb مدیریت می‌شود. یک نشانه دیگر نیز در نمودارسازمانی جنایی به سوی چچن‌ها و ازبکی‌ها می‌رود.

لاستمپا در پایان نوشت: تنها یک دولت و یا یک ابرقدرت قادر به حرکت دادن چنین ترافیک و قاچاق پیچیده‌ای است و نه تروریست‌هایی که در یک جنگ بدون مرز فعالیت می‌کنند.

کد خبر 349668

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha