دوشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵
۰ نفر

همشهری‌انلاین: بر اساس گزارش دیوان محاسبات ایتالیا، که از دیرباز درگیر مبارزه با مافیا بوده ، اعمال کنترل دقیق بر چگونگی صرف بودجه برای بازسازی مناطق زلزله‌زده دشوار است.

 آنجلینو الفانو، وزیر کشور ایتالیا در واکنش به این مسئله گفت: «ما یک کشور زلزله خیز هستیم و در نبرد بین انسان و طبیعت همواره طبیعت پیروز می شود. اما در عین حال هر گونه مسئولیتی در ارتباط با فاجعه تخریب اماکن بر اثر زلزله باید مورد پیگرد قانونی قرار بگیرد».

دادستانی ضد مافیا ایتالیا اعلام کرد در این باره رسیدگی خواهد کرد.

بر اساس گزارش دیوان محاسبات ایتالیا، بازسازی اضطراری مناطق زلزله‌زده در این کشور که از دیرباز درگیر مبارزه با مافیا و تبهکاری سازمان یافته است مانع از اعمال کنترل دقیق بر چگونگی صرف بودجه برای بازسازی و همچنین ممانعت از شفافیت در شناسایی عوامل درگیر آن می‌شود.

شمار تلفات زلزله ایتالیا به 290 نفر رسید. با گذشت چندين روز از بروز زلزله 6 ریشتری در مرکز ایتالیا، نیروهای امداد همچنان در تلاش هستند تا شاید اجساد دیگری را از زیر اوار بیرون اورند.

شهر کوچک اماتریچه با 230 قربانی بیشترین تلفات زلزله را متحمل شده است. در این شهر همچنان 15 نفر مفقود هستند.هم اکنون در مناطق زلزله زده نزدیک به 2500 نفر در چادرها اسکان موقت داده شده اند.

یکی از نیروهای امداد گفت: «زلزله‌زدگان از آن بیم دارند که برای بازسازی منازل خود مثل موارد مشابه گذشته باید چند سال در انتظار بمانند».

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از رم،در همین حال فرو ریختن برخی از ساختمان‌های عمومی در زلزله اخیر ایتالیا مانند مدرسه بزرگ شهر اماتریچه که 4 سال پیش برای مقاوم سازی ان 700 هزار یورو بودجه اختصاص داده شده بود، به موضوع جنجالی روز ایتالیا تبدیل شده است.

شبکه‌های مافیایی در ایتالیا در نیم قرن گذشته هموازه با نفوذ در مناقصه‌های عمومی مانند بازسازی مناطق زلزله‌زده، علاوه بر پول‌شویی، مانع از اجرای کارشناسی طرح‌های عمرانی در این کشور شده است.

کد خبر 344714

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha