همشهری‌آنلاین: محمود احمدی نژاد رییس جمهوری پنجشنبه گفت: هدف از خلقت انسان رسیدن به قله کمال و سعادت است

وی در دیدار جمعی از نابینایان و کم بینایان گفت: خداوند انسان را آفرید و برای او فرصت‌هایی قرار داد تا از پایین‌ترین مراتب به بالاترین درجات کمال برسد.

رییس جمهوری با تاکید به اینکه خداوند انسان را به حال خود رها نکرده است، تاکید کرد: کمال انسانی آن است که انسان از جهل مطلق به آگاهی و علم و کمال برسد و از بداخلاقی و گمراهی به عشق و محبت و سعادت راه یابد.

"احمدی نژاد" افزود: خداوند استعدادهای گوناگون را در دورن انسان‌ها قرار داده است و پیامبران را برای هدایت بشریت فرستاد تا آنان را به سوی سعادت و نیکبختی هدایت کند.

وی با بیان اینکه "خداوند هیچگاه انسانی را خلق نکرده تا در ناتوانی زندگی کند"، تصریح کرد: البته برخی بداخلاقی‌ها و ناملایمات از سوی برخی افراد و قدرت‌ها، زندگی را به انسان‌ها تلخ کرده است و مانع می‌شود که انسان‌ها در صلح، دوستی و آرامش در کنار یکدیگر زندگی کنند.

رییس جمهوری، استعدادهای انسان‌ها را بسیار گسترده و نامحدود خواند و گفت: خداوند رحمان ناتوانی را برای هیچ انسانی نمی‌پسندد و اگر انسانی از یکی از موهبت‌های خدادادی، محروم باشد، حتما در زمینه‌های دیگر از استعداد بالایی برخودار خواهد بود.

وی با بیان اینکه "خداوند رحمان برای همه انسانها یک قله سعادت قرار داده است و راهنمایانی فرستاد تا انسان را به سمت درجات کمال هدایت کند"، گفت : خداوند در دوره ما نیز بهترین و کامل‌ترین انسان را برای سعادت بشریت برگزید.

"احمدی نژاد" افزود : بزرگترین کاری که انسان‌ها امروز می‌توانند انجام دهند، تلاش برای تحقق زمینه‌های ظهور آن انسان کامل و برقراری عدل و عدالت در جهان است.

وی همچنین با اشاره به توانمندی‌های جوانان نابینا و کم بینا کشور تصریح کرد : بسیاری از جوانان که به ظاهر از نعمت چشم و دیدن بی‌بهره‌اند، چشم دل آنان بیناتر از چشم ظاهرشان است.

رییس جمهوری تصریح کرد که اینان می‌توانند الگوی خوبی برای سایر جوانان باشند.

کد خبر 34918

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز