پس از آنکه فرمانده ارتش آمریکا در عراق از اشتیاق کشورش برای ادامه گفت‌وگوها با ایران درباره عراق سخن گفت،‌ سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: ایران نیازی به گفت‌وگوهای سطحی با آمریکا نمی‌بیند و آنچه که عراق امروز نیازمند آن‌است، تغییر رویکرد و رفتار آمریکایی‌ها در این کشور است.

ژنرال دیوید پترائوس در گفتگو با تلویزیون بی‌بی‌سی که ایرنا خبر آن‌را منتشر کرد، ضمن تکرار ادعاهای آمریکا درباره دخالت ایران در ناآرامی‌های عراق گفت: آمریکا می‌خواهد ببیند مذاکرات مستقیم چه دستاوردهای دیگری می‌تواند برای آمریکا داشته باشد.

وی همچنین مدعی شد که پایین‌آمدن سطح خشونت‌ها در عراق به این دلیل است که حملات گروه‌هایی که از سوی ایران حمایت می‌شوند، کاهش داشته است.

اما سید محمدعلی حسینی در حاشیه دیدار از خبرگزاری دانش‌آموزی (پانا) و در پاسخ به سؤالی درباره ادامه مذاکرات ایران و آمریکا درباره عراق تأکید کرد: دولتمردان آمریکایی هر اندازه که توصیه‌های ما را مورد توجه قرار دهند، این امر زمینه را برای مذاکرات درخواست بعدی آنها فراهم می‌کند.

اعتراف رایس

کاندولیزا رایس، وزیر امور خارجه آمریکا هم در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان این کشور، ایران را مانع اصلی در برابر آمریکا و طرح‌های توسعه‌طلبانه این کشور در منطقه خاورمیانه خواند و در عین حال خواستار اتخاذ رویکرد محتاطانه در قبال ایران شد.

کد خبر 34861

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز