یکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۰
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: ستاد تبلیغات جنگ یمن، تصاویر انهدام کشتی جنگی امارات را که کشته‌شدن ۲۲ نظامی اماراتی را درپی داشت، منتشر کرد.

شبکه تلویزیونی المسیره گزارش داد: ستاد تبلیغات جنگ یمن، تصاویری را از عملیات رصد و هدف قرار دادن کشتی جنگی امارات منتشر کرد.

در این تصاویر، دیده می شود که نیروهای یمنی کشتی جنگی اماراتی را که مختص انتقال نیروهای نظامی است، ردیابی کرده و هدف قرار می‌دهند.

این شبکه تلویزیونی ضمن پخش تصاویر انهدام کشتی نظامی اماراتی سویيفت (Swift) در سواحل یمن، گزارش داد: این کشتی مخصوص انتقال نظامیان و تجهیزات ،به داشتن مین روب و سرعت بالای حرکت مشهور است. یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن با موشکی خاص، این کشتی را هدف قرار دادند.

به گفته منابع آگاه، در این عملیات موشکی دست‌کم 22 نظامی سعودی كشته شدند. پس از انهدام این کشتی، قایق‌های نظامی به طرف آن حرکت کردند که نیروهای یمنی با شلیک موشک‌های کاتیوشا مانع از رسیدن آنها به کشتی در حال سوختن شدند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سرتیپ «شرف غالب لقمان» سخنگوی ارتش یمن در گفت‌وگوی تلفنی با المسیره گفت: ما از ابتدا اعلام کرده بودیم که یگان رصد و ردیابی ارتش یمن دائم مشغول فعالیت و پیگیری تحرکات دشمن است و با متجاوزان برخورد شدید خواهد کرد.امارات ادعا کرده است که این کشتی، نظامی نبوده است اما همه می‌دانند که یمن در محاصره است و هیچ کشتی غیرنظامی اجازه ورود به آب‌های یمن را ندارد. آنها تلاش می‌کنند با صدور بیانیه و دروغ پراکنی، افکار عمومی را منحرف کنند. کشتی هدف قرار گرفته، یک کشتی کاملا راهبردی نظامی است که بر اساس اطلاعات دقیق ما توسط نیروی دریایی آمریکا اجاره شده بود.

غالب لقمان افزود: عبدالملک بدرالدین، محمد عبدالسلام و صالح صماد بارها اعلام کرده‌اند که ما به همان اندازه که برای صلح آمادگی داریم برای جنگ و دفاع از یمن هم آماده‌ایم. دشمنان باید بدانند که سواحل یمن محل گردش و خوشگذرانی آنها نیست.

او گفت: ما در میدان جنگ هم در حال پیشروی هستیم و هیچ‌گاه مراکز غیرنظامی و مردم عادی را هدف قرار نداده‌ایم. ما به اصول و ارزش‌های انسانی پایبندیم و به خوبی درباره کشتی نظامی اماراتی اطلاعات داشتیم و آن را هدف قرار دادیمائتلاف متجاوز عربی به رهبری عربستان سعودی عصر شنبه در پی انهدام ناو جنگی امارات در سواحل جنوب غرب یمن گروه انصارالله را تهدید کرد.

از آن سو،سخنگوی ائتلاف عربی انصارالله را تهديد كرد و گفت: تدابیر ما شدیدتر، جدی‌تر و با دقت‌تر خواهد بود تا کشتی‌هایی که از باب المندب عبور می‌کنند امنیت کامل داشته باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت شبکه الاخباریه عربستان، احمد العسیری، سخنگوی ائتلاف عربی مدعی شد که گروه انصارالله یک کشتی "غیرجنگی و امدادرسان" را که کار انتقال کمک‌ها به عدن را برعهده داشت، طی ساعات اولیه صبح روز شنبه (10 مهر) در سواحل تنگه باب المندب در دریای سرخ هدف قرار داد.

این در حالی است که ابوظبی به گونه‌ای دیگر این خبر را اعلام و مدعی شده است، یکی از کشتی‌های جنگی امارات وابسته به ائتلاف عربی در سواحل شهرستان المخاء دچار سانحه شد اما هیچ تلفاتی بر جای نگذاشت.

ارتش امارات اعلام کرده است که درباره این اتفاق تحقیق خواهد کرد.

العسیری در گفت‌وگوبا این شبکه رسمی عربستان ادعا کرد: انصارالله هیچ تصمیمی برای ثبات یمن ندارد و آنها از کشتی‌های صید در عملیاتشان در تنگه باب المندب استفاده می‌کنند و این دلیلی بر ناتوانی آنهاست.

العسیری به آنچه که آن را "تناقض حوثی‌ها" خواند،‌ اشاره کرد و گفت: آنها هم می‌جنگند و هم خواهان آتش بس هستند.

به نظر می‌رسد حمله اخیر انصارالله، منجر به بروز موانعی در آغاز دور جدید مذاکرات و درخواست‌ها برای آتش‌بس 72 ساعته شود چرا که سخنگوی ائتلاف سعودی مدعی شد نمی‌توان به کسانی که یک کشتی "امدادرسان" را هدف قرار می‌دهند، اعتماد کرد.

کد خبر 348173

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha