همشهری آنلاین: انتظار باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا در بالای پلکان هواپیمای «ایرفورس ۱» در بازگشت از سرزمین‌های اشغالی برای «بیل کلینتون» همسر «هیلاری کلینتون» نامزد حزب دمکرات‌های در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، توجه همه رسانه‌ها را جلب کرد.

 انتظار اوباما برای بیل کلینتون | رفتاری که توجه رسانه ها را جلب کرد

به گزارش ایرنا، اوباما که در ماههای آخر ریاست جمهوری خود به سر می برد، در اقدامی که رسانه های غربی آن را «نادر و غیرمعمول» خواندند، بیل کلینتون همسر هیلاری کلینتون را با هواپیمای ویژه ریاست جمهوری از سرزمین های اشغالی با خود به آمریکا بازگرداند.

«راشا تودی»، «ای.بی.سی نیوز» ، «سی .بی اس» ، «اسکا نیوز» و «سی ان ان» روز شنبه در گزارش هایی به بازتاب این خبر پرداختند.

به گزارش این رسانه ها، باراک اوباما و بیل کلینتون برای مراسم تدفین «شیمون پرز» به سرزمین های اشغالی سفر کرده بودند که اوباما در بازگشت، دراقدامی خلاف پروتکل های ریاست جمهوری آمریکا، بیل کلینتون را در فرودگاه «بن گوریان» سوار «ایرفورس 1» کرد و با خود به آمریکا بازگرداند.

سی ان ان و راشاتودی در گزارش هایی نوشتند: اوباما درانتظار چه فردی این گونه «بی صبرانه» ایستاده است؟

اوباما روز جمعه بدون کت و با کراواتی باز و آستین های بالا زده در بالای پلکان هواپیما در انتظار بیل کلینتون بود که با تاخیر خود را برای سوار شدن به هواپیمای ویژه ریاست جمهوری آمریکا به فرودگاه بن گوریان رسانده بود.

به گزارش سی ان ان، اوباما چند بار خطاب به بیل کلینتون گفت: « سوار شو تا به خانه بازگردیم.»

سی ان ان گزارش داد: این در حالی بود که از داخل هواپیما و از سوی خدمه «ایرفورس 1» به اوباما در مورد این رفتار خلاف پروتکل های مرسوم درمورد هواپیمای ویژه ریاست جمهوری آمریکا تذکر داده شد که اوباما با لبخند و تکان دادن سر، پاسخ داد.

بر اساس این گزارش، سوار کردن رئیس جمهوری پیشین آمریکا به هواپیمای ویژه ریاست جمهوری چندان مسبوق به سابقه نبوده و اقدام اوباما نشانه دیگری از حمایتش از ریاست جمهوری هیلاری کلینتون در انتخابات پیش رو در آمریکا قلمداد می شود.

اوباما در یک سال گذشته بارها از ریاست جمهوری هیلاری کلینتون بصورت مستقیم و غیرمستقیم حمایت کرده است. وی در ژانویه 2015 گفته بود: «اطمینان دارم که جانشین من یک دمکرات خواهد بود.»

اوبامادر مراسم سالانه شام خبرنگاران در آوریل سال 2016 میلادی که در کاخ سفید برگزار شد، خطاب به شرکت کنندگان گفت: سال دیگر همین موقع، فردی دیگری در برابر شما ایستاده است و حدس بزنید که «او» ( استفاده از ضمیر she) چه کسی خواهد بود؟

پس از نخستین مناظره دونامزد ریاست جمهوری 2016 آمریکا در روز 26 سپتامبر، شبکه تلویزیونی سی ان ان تنها چند دقیقه پس از پایان این مناظره و بنا بر نتایج نظرسنجی مربوط به این شبکه خبری، هیلاری کلینتون را برنده این مناظره اعلام کرد.

کد خبر 348102

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha