همشهری‌آنلاین: باراک اوباما از هیلاری کلینتون، بخاطر دادن رای مثبت به لایحه "برچسب تروریستی به سپاه پاسداران" به شدت انتقاد کرد.

باراک اوباما سناتور حزب دموکرات که تلاش می‌کند به نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا برگزیده شود، از رقیبش، هیلاری کلینتون، بخاطر دادن رای مثبت به لایحه "برچسب تروریستی به سپاه پاسداران" که ماه گذشته از سوی بوش به سنای آمریکا تسلیم شد، به شدت انتقاد کرد.

به‌گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، اوباما، سناتور ایالت "آیوا" در بروشورها و پوسترهای تبلیغاتی که روز سه‌شنبه برای هزاران تن از هوادارانش در این ایالت ارسال داشته، همچنین هیلاری کلینتون را به حمایت از سیاست خارجی تیره و تار و مفتضحانه جرج بوش متهم و از وی به شدت انتقاد کرده است.

براساس این گزارش، اوباما تنها نامزد برجسته ریاست جمهوری آمریکا در میان تمام نامزدهای دو حزب رقیب محسوب می‌شود که از آغاز با جنگ در عراق و نیز لایحه اصلاحی سنا که خطر جنگ با ایران را افزایش داده، به مخالفت برخاسته است.

در ادامه بروشورهای تبلیغاتی سناتور دموکرات آمده است "درحالیکه دیگر اعضای حزب دموکرات از جمله هیلاری کلینتون به لایحه اصلاحی کیل لیبرمن رای مثبت داده‌اند، اوباما با سیاست خارجی مفتضحانه و وحشت آفرین جرج بوش در سنای آمریکا به مخالفت برخاسته است."
برپایه این گزارش، اوباما درتلاش است که با پیش کشیدن حمایت هیلاری کلینتون از کاخ سفید و رای مثبت پنج سال پیش وی که به جرج بوش اجازه شروع جنگ به عراق داد، سیاست خارجی هیلاری کلینتون را زیر سئوال ببرد.

دو حزب دموکرات و جمهوریخواه دراوایل تابستان سال آینده درهمایش‌های جداگانه نامزدهای اصلی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری که بطور معمول در نخستین هفته ماه نوامبر (آبان ‪ (۸۷‬برگزار می‌شود، انتخاب خواهند کرد.

هیلاری کلینتون سناتور ایالت نیویورک و همسر بیل کلینتون رئیس جمهوری پیشین آمریکا، درحال حاضر از دیگر نامزدها و رقیبان درون حزبی خود از جمله سناتور باراک اوباما، پیش افتاده است.

در میان جمهوریخواهان نیز احتمال می‌رود که جولیانی شهردار پیشین شهر نیویورک از دیگر رقیبان درون حزبی خود پیش افتد و به عنوان نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات سال آینده ریاست جمهوری آمریکا معرفی شود.

 

کد خبر 34780

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز