سه‌شنبه ۱ آبان ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: چین برای اولین بار در تاریخ با پشت سر گذاشتن آلمان به بزرگترین صادر کننده کالا در جهان تبدیل شد.

به نوشته ال موندو، 10 اوت سال جاری روزی تاریخی برای اقتصاد چین است در این روز رشد سالیانه اقتصاد چین به 10 درصد رسید.

اما در همین ماه چین به رکوردی تاریخی‌تر نیز دست یافت و با 111.400 میلیون دلار صادرات، آلمان را با 105.800 میلیون دلار صادرات پشت سر گذاشت.

آلمان آخرین مانع چین در راه دستیابی به مقام  بزرگترین صادر کننده کالا در جهان بود. در اویل سال چینی‌ها با پشت سر گذاشتن آمریکا مقام دومین بزرگترین صادر کننده جهان را به دست آورده بودند.

میزان 111.400میلیون دلار صادرات چین در اوت سال جاری افزایش قابل توجهی را در مقایسه با 72.000 میلیون دلار صادرات کالا از این کشور در اوت سال 2006 نشان می‌دهد.

طی هشت ماه اول سال جاری اما آلمان برتری خود را در مجموع با 852.000 میلیون دلار صادرات در برابر مجموع 766.000 میلیون دلار صادرات چین حفظ کرده بود. اما با توجه به افزایش بی سابقه صادرات چین در ماه اوت سال جاری، این کشور توانست در نهایت آلمان را پشت سر بگذارد.

به رغم این که کارشناسان پیش بینی کرده‌اند ، آلمان سال جاری را در مقام اولین صادر کننده جهان به پایان برساند، هشدار‌هایی نیز نسبت به رشد 20 درصدی سالانه صادرات چین نیز داده‌اند.

حضور قدرتمندانه چین در عرصه اقتصاد جهانی روابط اقتصادی این کشور با آمریکا را تیره کرده است، آمریکا طی ماه‌های اخیر واردات اسباب بازی از چین را ممنوع اعلام کرده بود.[درهمین ارتباط]

کد خبر 34715

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز