همشهری‌آنلاین: چین برای گسترش دامنه صنایع هواپیمایی و رقابت با آمریکا و اروپا در این زمینه، طرح جدیدی را تصویب کرد.

به گزارش ایرنا به‌نقل از شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان، چین که در سال‌های اخیر، رشد اقتصادی و صنعتی چشمگیری داشته و تقریباً در زمینه تمام صنایع به رقیبی مشکل‌ساز برای کشورهای صنعتی جهان به‌ویژه آمریکا تبدیل شده است، این بار قصد دارد با توسعه صنعت هواپیماسازی خود به رقابت با غول‌های هواپیما سازی جهان یعنی "بوئینگ" و "ایرباس" برخیزد.

به گزارش رسانه‌های دولتی چین، طرح صنعتی جدید این کشور شامل طراحی و ساخت هواپیماهای مسافربری با ظرفیت بالای ‪ ۱۵۰‬نفر به منظور رقابت با ایرباس و بوئینگ است.

این رسانه‌ها اقدام تازه چین را یک تصمیم راهبردی مهم دانستند و اعلام کردند که پروژه طراحی و ساخت این هواپیماها، در کوتاهترین زمان ممکن آغاز خواهد شد.

در زمان حاضر فعالیت هواپیماسازی چین، محدود به ساخت هواپیماهای کوچک منطقه‌ای از نوع ‪ ARJ-21‬با ظرفیت ‪ ۱۰۵‬نفر است که پیش‌بینی می‌شود در سال ‪ ۲۰۰۹‬به شرکت‌های هواپیمایی متقاضی تحویل شود.

از آنجا که چین پهناور، پرجمعیت‌ترین کشور جهان است، هر روز بر میزان تقاضا برای سفرهای هوایی داخلی و خارجی در این کشور افزایش می‌یابد و همین امر سبب شده تا پکن به منظور کاستن از میزان وابستگی خود به شرکت‌های هواپیماسازی خارجی و رقابت با آنها، تصمیم به طراحی و ساخت نسل جدیدی از هواپیماهای چینی بگیرد.

کد خبر 18081

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز